آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 فروردین ماه 1396 = 19-04 2017

تذکر سلطان شکر به نامزدهای انتخابات

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مردم باید در انتخابات به فرد اصلح رأی دهند و نباید گرفتار جناح‌ها شوند. وی بیان کرد: کاندیداها نباید عوام‌فریبی کنند و به مردم وعده‌های دروغ بدهند و باید آخرت را مد نظر داشته و از طرفی دیگر مردم هم از وعده‌های دروغ خوششان نمی‌آید.

خبرگزاری مهر: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی به مسئله انتخابات اشاره و با تأکید بر حضور گرم و چشمگیر مردم در این عرصه گفت: دشمن منتظر انتخابات است تا ببیند چند درصد مردم در پاس صندوق‌ها حاضر می‌شوند و چنانچه درصد مشارکت نسبت به دوره‌های قبل کمتر باشد فشارها بر کشور بیشتر می‌شود.

وی پرشور بودن انتخابات را از اهداف مهم ارزیابی و بیان داشت: در انتخابات آمریکا هیچگونه خط قرمزی وجود نداشت و کاندیداها سخنان زشت و زننده‌ای را به یکدیگر نسبت می‌دادند اما در کشور ما کلمه اسلامی نشان دهنده خط قرمز است و همه چیز باید در چارچوب این باشد.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه به وظایف مردم و کاندیداها اشاره و بیان کرد: کاندیداها نباید عوام‌فریبی کنند و به مردم وعده‌های دروغ بدهند و باید آخرت را مد نظر داشته و از طرفی دیگر مردم هم از وعده‌های دروغ خوششان نمی‌آید.

کاندیداها یکدیگر را تخریب نکنند

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها نباید یکدیگر را تخریب کنند ابراز داشت: در روایات آمده که حفظ آبروی مومن مانند حفظ خون او لازم است.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر پرهیز از تخریب نظام توسط کاندیداها هم تأکید کرد و گفت:‌ متأسفانه برخی برای اینکه اهدافشان را پیش ببرند سعی می‌کنند نظام را تخریب کنند و به عنوان مثال می‌گویند اقتصاد مشکل دارد، فرهنگ و ادارات کشور خراب هستند.

وی در ادامه بیان داشت: مردم هم نباید گرفتار جناح‌ها شوند بلکه باید اصلح را انتخاب و به او رأی بدهند چون در برابر رأی خود مسئول هستند.

استاد درس خارج فقه حوزه بیان کرد: انتخاب عرصه امتحان برای همه است و امیدواریم که کاندیداها در کشور ما نمونه باشد و شبیه کاندیداهای آمریکایی نشوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: