آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 شهریور ماه 1396 = 04-09 2017

روزنامه آلمانی: تغییر بزرگی در راه است

یک روزنامه آلمانی هشدار داد: تغییر بزرگی در راه است و اروپا در آستانه دوران هسته‌ای جدید خواهد بود. موشک‌های میان برد هسته‌ای از بزرگ‌ترین ترس‌های دوران جنگ سرد بودند و اکنون این تهدید بازگشته است. این خطر وجود دارد که آمریکا موشک‌های جدید بسازد و آن‌ها را در اروپا مستقر کند.

این روزنامه دلیل پایان احتمالیِ معاهده هسته ای دهه 80 میلادی را توقف روابط آمریکا- روسیه می‌داند و اینکه هیچ‌یک حاضر نیستند ارتقا و نوسازی زرادخانه هسته‌ای خود را تأیید کنند.

این گزارش‌ها همزمان با جنجال‌های آمریکا و ناتو بر سر برنامه‌های نظامی روسیه در بلاروس و شهر بندری "کالینینگراد" منتشر شدند. واشنگتن و متحدانش معتقدند روسیه از این مناطق به‌عنوان "اسب تروا" استفاده می‌کند تا سلاح و تجهیزات خود را در مناطق استراتژیک مستقر کرده و به کشورهای بالتیک حمله کند.

یک سند محرمانه و لو رفته از ناتو حاویِ 39 استراتژی پیشنهادی برای مقابله با روسیه بود. به گفته دیپلمات‌ها، ناتو تا آخر پاییز درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد. این سند مجموعه‌ای از "تمام گزینه‌های موجود" بود که با دقت به سه گروه تقسیم‌بندی شده بود: "امکان‌پذیر"، "فعلاً اجتناب شود"، "توصیه نمی‌شود".

به گزارش فرارو به نقل از روزنامه زود دویچه تسایتونگ، حتی راه‌حل‌های "امکان‌پذیر" که به عقیده ناتو در چارچوب قوانین INF هستند نیز ممکن است شرایط را ازآنچه هست وخیم‌تر کند. پیشنهادهای ارائه‌شده عبارت‌اند از: افزایش چرخش بمب‌افکن‌های B-2 و B-52 از آمریکا به اروپا، گسترش سیستم‌های هشداردهنده زودهنگام و سیستم دفاع موشکی و زیردریایی، و تقویت ساختارهای نظامی و غیرنظامی در برابر حملات. افزایش آمادگی برای مقابله با حمله هسته‌ای در دسته "امکان‌پذیر" جای گرفته است.

این آماده‌سازی نظامی در پیِ تحریک روسیه از جانب آمریکا صورت گرفت: دولت ترامپ در تلافیِ اخراج پرسنل سفارت آمریکا از سوریه، دستور تعطیلیِ تشکیلات دیپلماتیک روسیه در واشنگتن، نیویورک و سان‌فرانسیسکو را صادر کرد. مسکو این اقدام را متهم کرد و گفت مأموران اف بی آی کنسولگری سانفرانسیسکو و محل سکونت کارکنان دیپلماتیک روسیه را جستجو کردند که نقضِ آشکار قوانین بین‌المللی است.

تنش‌های فزاینده و خطرناک میان دو قدرت بزرگ هسته‌ای در پس‌زمینه افزایش خطرات جنگ بین‌المللی در حال رخداد است، به‌ویژه در شبه‌جزیره کره. روز جمعه ولادیمیر پوتین هشدار داد که درگیری‌های فزاینده میان آمریکا و کره شمالی تعادل منطقه را به خطر انداخته و احتمال درگیری‌های شدید را افزایش داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: