آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 فروردین ماه 1396 = 20-04 2017

انتخابات؛ عوامفریبی کافی است/حشمت اله طبرزدی

اقای کیانیان به تخصص احترام بگذارید.عوامفریبی کافی است!

رضای عزیز اما خوشحالم به تو هنرمند عزیز و گروهی که در دوران اشفته ی ملت، هم از توبره خورده اند هم از اخور،اعلام کنم،بازی تمام است.مردم اگاه شده اند و تصمیم دارند از دوران اشفتگی خارج شوند.به زودی علف را از جلوی سگ برداشته و استخوان را نیز از جلوی بز بر می دارند.

هیچگاه در مورد فوت و فن سینما اظهار نظر قاطع نمی کنم ،برای این که دانش و تجربه ی ان را ندارم،ولی دلم بسوزد برای سیاست که هرکس به خود حق می دهد،در مورد ان،اظهار نظر قاطع کند. من که نزدیک به ۴۰ سال است ، در امر سیاست ورزی بوده و بیش از ۲۳ سال را مستقیما در مبارزه ی بی امان سیاسی،زندان و شکنجه و محرومیت به سر می برم ،هنوز جرائت نمی کنم با قاطعیت به دیگران بگویم، در انتخابات شرکت نکنید یا بکنید. فقط اعلام می کنم که من و حزبم در انتصخابات شرکت نمی کنیم. اما گویا اقای کیانیان، خود را شایسته ی صدور چنین احکامی قطعی می داند که تحریم کنندگان را مورد سرزنش قرار بدهد! اقای کیانیان عزیز،نمی دانم تا چه اندازه به شرایط انتخابات ازاد به عنوان یک حق مسلم و اساسی اگاهی دارید و یا اگر اگاه هستید، چه اندازه به ان باور دارید. و نمی دانم تا چه اندازه به این حرف خاتمی-که از بین روئسای اسلامی از دیگران صادق تر بود- باور دارید که اعتراف کرد، یک تدارکات چی بیش نبوده است.نمی دانم چه اندازه از فقر و بیکاری و سیاه روزی مردم اگاه هستید. نمی دانم تا چه اندازه از وضعیت دادگاهها و زندانها اگاه هستید.نمی دانم چه اندازه به دروغ های روحانی و تاثیر ان طی ۴ سال گذشته در زندگی مردم و سرخوردگی جوانان باور دارید. نمی دانم تا چه اندازه از این امر اگاه هستید که با وجود نهاد های قدرت غیر پاسخگو ،حتا اگر ، مصدق رییس جمهور شود،جز درگیری و کشمکش در درون ساخت قدرت، هیچ ثمری برای مردم،نادیده گرفته شده،سرکوب شده،گورخواب و کارتون خواب ،ندارد. مگر همین شما هنرمند محترم (از دیدگاه قدرت حاکم که امکان فعالیت هنری دارید) با همکارانتان نبودید که مردم را دعوت به شرکت و رای به روحانی،ریشهری و دری نجف ابادی کردید؟ نتیجه ی ان چه شد؟مشروعیت برای اقتدار گرای غیر پاسخگو و گور خوابی برای مردم! ایا شرم نمی کنید که از این اعتبار هنری خود برای به بی راهه کشاندن تودههای نا اگاه برای به قدرت رساندن مشتی ریاکار و درغگو و دزد استفاده می کنید؟لابد خواهی گفت اگر روحانی نیاید، رییسی می اید.پرسش من این است که،مگر برای مردم فقیر و کارتون خواب و سرکوب شده،فرقی هم دارد؟پاسخت این است که اگر رییسی بیاید، جنگ می شود. می گویم این نیرنگ استمرار طلبان برای فریب مردم است. رییسی حاصل رای معتقدین به حکومت جمهوری اسلامی است، و چه بیاید و چه نیاید انها قدرت را قبضه کرده اند، اما روحانی حاصل فریب مردم توسط استمرار طلبان قدرت و البته نا پختگی گروهی از هنرمندان و روشنفکرانی است که گمان می کنند، سیاست های کلان و جنگ وصلح در دست تدارکات چی هایی شبیه خاتمی و روحانی است.اگر رییسی بیاید دلم نمی سوزد که یک بار دیگر گول خورده ام ،می گویم حاکم است،قدرت دارد،سپاه و زندان دارد،پول وثروت دارد،این را میبرد،ان را میاورد!به ملت چه ارتباطی دارد!؟اما اگر برای امدن روحانی، مخالف رژیم را به پای صندوق رای که مشروعیت دهنده به دروغ،ریا و سرکوب است ،بکشانی و بیاید که حاصل جز زندانی شدنم و گور خواب شدنم ندارد، دلم از این خواهد سوخت که بار دیگر فریب خوردم.قیمت ان،فریب است،وقتی روشنفکران،سیاستمداران،ازادیخواهان، احزاب و سازمانهای دموکرات ، ملی و دموکراسی خواه یا در گوشه ی زندان یک سرکوب شده در خانه ها یا اواره هستند،شما اقای کیانیان عزیز و همکارانتان که به لحاظ شرایط کنونی، باید ، از این که به صورت پوپولیستی مردم را دعوت می کنید که برای پرهیز از، بدتر به بد،رای بدهند، شرمنده باشید.
اقا رضای عزیز،هنرمند باید مردم را به خوب و خوبتر فرا بخواند. مگر هنرمند کاسبکار و یا سیاستمدار پراگماتیسم است که در چنین بازار مکاره ای،برای سیاستمداران دست به دلالی بزند!چرا نا اگاهانه ، مردم را فریب می دهید؟چه کسی به شما عزیزان چنین مجوز علمی را داده است که در شرایط سرکوب و سکوت و خانه نشین کردن رجال ملی، بازیگری سیاسی را بر عهده بگیرید!؟چنان حرف میزنید که گویا در کشوری ازاد زندگی می کنید.خوب البته اگر برای مردم اب نداشته برای برخی، نان داشته است!
رضای عزیز اما خوشحالم به تو هنرمند عزیز و گروهی که در دوران اشفته ی ملت، هم از توبره خورده اند هم از اخور،اعلام کنم،بازی تمام است.مردم اگاه شده اند و تصمیم دارند از دوران اشفتگی خارج شوند.به زودی علف را از جلوی سگ برداشته و استخوان را نیز از جلوی بز بر می دارند. همه چیز سر جای خودش قرار خواهد گرفت که نه من به خود حق بدهم در امور سینما رای قاطع بدهم وتو رضای عزیز به خود حق بدهی،در کاری که تخصص نداری،رای قاطع صادر کنی.

روزنامه نگار و زندانی سیاسی.
۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۶۶ خورشیدی



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: