آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 اردیبهشت ماه 1396 = 21-04 2017

مناقشه با چین؛ تایوان تسلیحات جنگی مستقر کرد

تایوان در جزیره مورد مناقشه با چین تسلیحات جنگی مستقر کرد

پکن - ایرنا - به دلیل تشدید تنش‌ها در منطقه شبه جزیره کره، تایوان اعلام کرد که در یکی از جزایر دریای جنوبی که بر سر مالکیت آن با چین و ویتنام مناقشه دارد، تسلیحات جنگی مستقر کرده است.

به گزارش ایرنا، تایوان همچنین اعلام کرده است که قصد دارد قوای نظامی بیشتری را در راستای نظامی کردن جزیره مورد نظر که تایپه آن را «تایپینگ» می نامد، مستقر کند.
وزارت دفاع تایوان با اعلام این خبر یادآور شد که تجهیزات آرایش داده شده در جزیره «تایپینگ» شامل انواع راکت اندازها و سامانه های دفاع موشکی است.
این وزارتخانه در گزارشی که روزنامه «اپل دیلی» تایوان روز جمعه به آن پرداخته، همچنین از استقرار سلاحهای خودکار «تی ۷۵» در طراف این منطقه خبر داده است.
موسسه علوم و فنون «چونگشان» تایوان نیز خاطر نشان کرده است، شماری از تسلیحاتی که در منطقه مستقر می شود می تواند از راه دور نیز تحت کنترل قرار گیرد.
این اتفاق در شرایطی می افتد که چین در دریای جنوبی اقدام به ساخت جزایر مصنوعی و باندهای پرواز جنگنده و هواپیماهای مسافربری کرده است.
چین ماه جاری میلادی اقدام به آرایش جنگنده های «جی ـ ۱۱» خود در جزایر «پاراسل» کرد که ویتنام نیز مدعی مالکیت بر آن را دارد.
انتظار می رود که در راستای تشدید تنش ها در دریای جنوبی، ویتنام و آمریکا در ماه آینده میلادی یک رزمایش مشترک نیز در این منطقه برگزار کنند که طبیعتا چین به شدت با آن مخالفت خواهد کرد.
خبرگزاری تایوان هم ضمن تاکید بر حفاظت از حق دفاعی این جزیره در دریای جنوبی افزوده است که کار آرایش سامانه های ضد هوایی در جزیره تایپینگ آغاز شده است.
دریای جنوبی چین»، بخشی از اقیانوس آرام، در فاصله‌ای از تنگه تایوان، شرق ویتنام، شمال‌ غربی فیلیپین تا مرزهای آبی اندونزی و سنگاپور است.
بخشی از جزایر مورد مناقشه‌ میان کشورهای شرق و جنوب ‌شرقی آسیا در این دریا قرار دارد که به همین خاطر این منطقه به یکی از حساس ترین و مناقشه‌برانگیزترین نقاط دنیا تبدیل شده است.
به جز چین؛ ویتنام، فیلیپین، مالزی و برونئی نیز بر کل و یا بخش‌هایی از این جزایر ادعای مالکیت دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: