آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 مهر ماه 1396 = 01-10 2017

طالبان؛ هشدار وزیر دفاع آمریکا: به رژیم ایران

وزیر دفاع آمریکا گفته: رژیم ایران به حمایت تسلیحاتی از طالبان ادامه می‌دهد.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به رژیم ایران و روسیه هشدار داد حمایت تسلیحاتی از طالبان افغانستان را متوقف کنند.

جیمز متیس در جریان سفر اخیر خود به افغانستان گفت:‌ اگر آنها فکر کنند می‌توانند از تروریستها در کشور دیگری حمایت کرده و از عواقب این کار مصون بمانند، فوق‌العاده بی‌خردانه خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: روسیه و رژیم ایران، هنوز هم برای طالبان در افغانستان، اسلحه و تجهیزات جنگی می‌فرستند و این عواقب منفی برای آنها خواهد داشت.

سند تازه از همکاری سپاه پاسداران با طالبان

سه شنبه، 13 تیر ماه 1396
04-07 2017

العربیه: یک چرخ‌بال ایرانی (هلیکوپتر) در مناطق تحت تسلط گروه طالبان در ولایت فراه افغانستان فرود آمده است.

به گزارش خبرگزاری "افق"، پولیس سرحدی افغانستان خبر داده است که این چرخ‌بال ایرانی دو بار در نیمه شب شنبه 1 جولای ساعات 12 تا 2 وارد منطقه‌ی تحت تسلط گروه طالبان شده و با آنان دیدار کرده‌است.

بر اساس این گزارش، قبل از این نیز منابع امنیتی در هرات افغانستان تایید کرده‌بودند که ایران در ولایات هرات و فراه به گروه طالبان کمک‌های مالی و نظامی می‌کند.

بسیاری از تحلیل‌گران افغان اظهار داشته‌اند که دولت ایران طالبان را به عنوان دشمن مفید که منافع این کشور را تقویت و سبب تضیف امریکا در افغانستان می‌شود می‌بینند.

تحلیل‌گران سیاسی افغان گفته‌اند "برخورد صمیمانه اخیر ایران با طالبان به معنی نادیده گرفتن دولت و مردم افغانستان است.

سال قبل نیز "رحمت‌الله سیحون" تحلیلگر افغان نوشته بود که طی 10-15 سال گذشته دولت افغانستان و قوای ائتلاف در موارد بسیار زیادی تجهیزات ایرانی را از جنگجویان طالبان گرفته‌اند.


روسیه نیز تسلیحات طالبان را تامین می‌ کند

همچنین یک فرمانده مریکایی در افغانستان می گوید روسیه نیز تسلیحات طالبان را تامین می‌کند.

به گزارش آسوشیتد‌پرس، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان روسیه را به همکاری با طالبان متهم کرد.

وی افزود طالبان از سلاح‌های روسیه برای حمله به نیرو‌های تحت حمایت آمریکا در افغانستان استفاده می‌کند.

ژنرال نیکلسون گفت ایالات متحده می‌بایست با روسیه به دلیل کمک تسلیحاتی به طالبان، برخورد کند.



اردشیر October 1, 2017 04:23 PM

جالب است که هر چقدر دولت ترامپ بیشتر به روسیه فشار می آورد و دستهای چپگراهای بی وطن و مزدور امریکای را بیشتر خالی می کند آنها در عین حال که مجبورند از دروغ گویی و اتهام زنی های بی اساس برای مدتی دست بکشند باز سعی می کنند از یک موضوع بسیار کوچک یک بلوای رسانه ای تولید کنند و ترامپ را با همان نظرسنجی های زمان انتخاباتشان منفور مردم امریکا یا جهان نشان دهند امروز پرزیدنت ترامپ ثابت کرده است که بزرگترین میهن پرست جهان و بزرگترین حامی میهن پرستان تمام جهان است به نظرم بهتر است مردم ایران قدر این بزرگمرد تاریخ معاصر ایران را بدانند و تا زمانی که از وجود پر قدرت و اثرگذار او در کاخ سفید بهره می بریم شرایط را برای انهدام نظام جمهوری اسلامی مهیا کنند البته ترامپ خودش برنامه های خوبی دارد ولی ما هم نباید بی کار بنشینیم زنده باد ایران و امریکا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: