آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 اردیبهشت ماه 1396 = 22-04 2017

گزارشی از اعدام یک زندانی در ایام نوروز

خبرگزاری هرانا – هفته اول فروردین ماه سال جاری، یک زندانی محکوم به اعدام که از ۶ سال پیش به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان بروجرد به سر می برد اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفته نخست فروردین ماه سال جاری، سعید پاپی (زاده) معروف به “سعید کشور” به اتهام حمل و نگهداری ۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین اعدام شد.

آقای پاپی، اهل دورود، متاهل و دارای دو فرزند بود و از ۶ سال پیش در زندان به سر می برد.

منابع نزدیک به خانواده این زندانی اعدام شده به گزارشگر هرانا گفتند “با توجه به اینکه آقای پاپی جزو “خانواده شهدا” محسوب می شد بنیاد شهید برای تقلیل حکم اعدام وی تلاش های ناموفقی صورت داد.”
اعدام این زندانی در بروجرد به دلیل عدم اطلاع رسانی نهادهای قضایی یا انتظامی با تاخیر توسط هرانا مستند شده است.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمیشوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.

لازم به ذکر است بنا بر گزارش سالانه سازمان عفو بین الملل ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.



Manam Babak April 22, 2017 06:55 PM

اگر در ازای هر هموطن ک این ملا ها ، و ملا پرستان میکشند مردم یک مولا را به جهنم میفرستادند امروز ملا جوراته دست به روی هیچ یک از ما ها را نمیداشت باید ملا ، و ملا پرستان را از اینرا ریشه کن کنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: