آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 اردیبهشت ماه 1396 = 25-04 2017

اتحادیه اروپا خواستار تغییر روابط با ترکیه شد

کمیسیونر توسعه اتحادیه اروپا از کشورهای اروپایی خواست که در پی برگزاری رفراندوم در ترکیه روابط خود را با این کشور تغییر دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوهانس هان کمیسیونر توسعه اتحادیه اروپا که مسئول انجام مذاکرات با کشورهای خواهان پیوستن اتحادیه اروپا است از وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه خواست که در نشست مالتا که در روز جمعه برگزار می‌شود چارچوب جدیدی را برای روابط با ترکیه تنظیم کنند.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی پایدار نیست. او اضافه کرد که نمی‌خواهم درباره مذاکرات پیش روی اعضای اتحادیه اروپا پیشداوری کند که آیا این مذاکرات باعث تعلیق درخواست پیوستن ترکیه می‌شود یا نه؟

هان ملیت اتریشی دارد، کشوری که یکی از مدافعان اصلی تعلیق روابط است. یکی از محورهای اصلی در مساله ترکیه توافق اتحادیه اروپا با این کشور درباره پناهجویان است. با این حال کمیسیون اروپا و کشورهای اروپایی نسبت به روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا محتاط شده‌اند زیرا اردوغان به سرکوبگری مخالفانش و افزایش قدرتش ادامه می‌دهد.

هان اعلام کرد: من نگرانی‌های خود را با شورای اروپا به عنوان بدنه بررسی حقوق بشر در میان گذاشتم. تغییرات قانون اساسی مورد نظر اردوغان یک گام خطرناک برای دموکراسی ترکیه است.

وی ادامه داد: با وجود همه این مسائل اتحادیه اروپا می‌تواند به دنبال گسترش همکاری‌ها با ترکیه در حوزه‌های مختلف باشد که مورد منفعت دو طرف است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: