آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 اردیبهشت ماه 1396 = 26-04 2017

تداوم بحران بی آبی در زندان خورین ورامین

خبرگزاری هرانا – از حدود یک‌ماه پیش آب سرد در زندان خورین ورامین قطع شده است. این مشکل باعث شده زندانیان به دلیل عدم استحمام دچار مشکلات بهداشتی و سلامتی شوند. از سوی دیگر زندانیان مجبورند برای تهیه آب آشامیدنی از فروشگاه زندان آب معدنی را با قیمت گزافی تهیه کنند. مسئولان زندان عیب در سیستم فنی و نبود بودجه تعمیر را عامل این بحران که سلامت و جان چند هزار زندانی را تهدید می کند دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به گفته خانواده زندانیان زندان خورین واقع در خیرآباد ورامین، از حدود یک ماه پیش آب سرد در این زندان قطع است و زندانیان مجبورند برای استحمام تنها از ساعت ۲ بامداد تا سحرگاه منتظر بمانند تا شاید آب به طور محدود وصل شود.

یکی از اعضای خانواده زندانیان این زندان با بیان این‌که این مشکل در بندهای ۷ و ۸ بیشتر به چشم می‌خورد، به گزارشگر هرانا توضیح داد: “مشکل آب در زندان از همان یک ماه پیش نه تنها درست نشده بلکه دو روز است که کاملا قطع شده. زندانی ما یک هفته اس لباس‌هایش را نشسته و چند روز است استحمام نکرده.”

خانواده زندانی دیگری به این خبرگزاری گفتند: “علاوه بر مشکل قطعی آب، کیفیت بسیار پایین غذاهای سرو شده است. چیزی به نام گوشت در آن وجود ندارد و حتی بوی بدی هم می دهد. از طرفی با شروع فصل گرما در ورامین که شهری گرمسیر است، از زندانیان خواسته اند برای هر اتاق با هزینه خودشان یک کولر ۴هزار با قیمت ۲ میلیون تومان تهیه کنند.”

سهراب سلیمانی رئیس سابق سازمان زندانها پیش تر در مورد زندان خورین به خبرگزاری مهر گفته بود “زندان خورین مخصوص جرایم منطقه ورامین، پاکدشت و قرچک است و از استاندارهای بهداشتی و شرایط مناسب جهت نگهداری زندانیان برخوردار است.”

در حالی مسئولین سازمان زندانها از استانداردهای بهداشتی و شرایط مناسب این زندان خبر می دهند که بنا بر گزارشات دریافتی هرانا، “آب زندان از آب غیر شهری بواسطه چاههای موجود در اطرف زندان تامین میشود و حتی در صورت وصل بودن نیز فاقد استاندارد بهداشتی مناسب است. غیربهداشتی بودن آب زندان باعث شده غذاهای پخت زندان مملو از سنگ ریزه باشد.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: