آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1396 = 27-04 2017

طرح بزرگ ترین رفرم مالیاتی تاریخ آمریکا

ترامپ، طرح بزرگ ترین رفورم مالیاتی تاریخ آمریکا را اعلام کرد

به گزارش رادیو فرانسه، کاخ سفید واشینگتن دیروز کلیات طرح رفورم مالیاتی پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا برای اصلاح میزان مالیات پرداختی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی در آمریکا را معرفی کرد. این طرح، یکی از مهم ترین طرح های مالیاتی تاریخ آمریکا است. بر اساس این رفورم، مالیات بر سود شرکت ها در آمریکا از ۳۵ درصد به ١۵ درصد کاهش می یابد. این طرح همچنین میزان مالیات پرداختی خانوارهای مرفه آمریکایی را تا ۱۲ در صد کاهش خواهد داد.

کاهش گسترده مالیات شرکت ها و اشخاص حقیقی در آمریکا، یکی از وعده های اصلی دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی او برای تحرک رشد اقتصادی و افزایش اشتغال در آمریکا بوده است.

طرح رفورم مالیاتی دونالد ترامپ برای تصویب و اجرایی شدن باید به کنگره آمریکا ارائه شود. این طرح با توجه به مخاطرات و تأثیراتی که بر روی بودجه سالانه و بدهی های دولتی آمریکا خواهد داشت، میتواند در کنگره آمریکا تعدیل شود.

با توجه به اینکه نظرات مختلفی، موافق و مخالف در مورد اصلاح نرخ مالیاتی در بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در دو مجلس آمریکا وجود دارد، انتظار می‌رود بحث و بررسی طرح اصلاحات مالیاتی دونالد ترامپ در کنگره به دراز بیانجامد.

استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا در سخنانی به هنگام معرفی کلیات این رفورم گفت: طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از نظر کاهش مالیات ها بزرگترین طرح اصلاح مالیاتی است که در تاریخ آمریکا مطرح شده است.


PUBLICITÉ

inRead invented by Teads
گری کوهن مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید نیز گفت، در این طرح، حداکثر نرخ مالیات بر درآمد از ۳۹ و شش دهم درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته است. نرخ‌های جدید مالیات بر درآمد افراد، ۱۰، ۲۵ و ۳۵ درصد پیشنهاد شده است. بدین ترتیب، این طرح، مالیات بر درآمد خانوارهای بسیار مرفه آمریکایی را نسبت به گذشته در حدود ١۲ در صد کاهش می دهد.

کاهش بسیار شدید نرخ مالیات ها برای شرکت های آمریکایی به هدف تمرکز هر چه بیشتر فعالیت های تولیدی و خدماتی شرکت ها در خاک آمریکا جهت گیری شده است.

نظام مالیاتی کنونی آمریکا پیش بینی می کند که مالیات بر سود شرکت ها با توجه به محل جغرافیایی فعالیت شرکت ها تعیین شود. بر اساس نظام مالیاتی آمریکا، شرکت های آمریکایی فقط بابت سود حاصله از آن بخش از فعالیت های خود که در خاک آمریکا سازمان داده شده، مالیات پرداخت می کنند. سود حاصله از آن بخش از فعالیت های شرکت های آمریکایی که خارج از آمریکا و در کشورهای دیگر ایجاد شده، مشمول مالیات آمریکا نمی شود.

کاهش سود شرکت ها از ۳۵ در صد به ١۵ درصد، نه تنها جاذبه مالیاتی برای شرکت های آمریکایی فعال در خارج ایجاد می کند، بلکه موجب ورود سرمایه گذاری خارجی در آمریکا خواهد شد.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید، پیشتر در همین زمینه گفته بود که آمریکا به دلیل نرخ‌های مالیاتی کنونی، از توانایی بالایی برای جذب سرمایه‌های جدید، در مقایسه با سایر کشورها، برخوردار نیست.

با کاهش سود شرکت ها از ۳۵ در صد به ١۵ درصد، آمریکا در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی موسوم به OCDE به پائین ترین محدوده اخذ مالیات می رسید و یک جاذبه غیر قابل اجتباب را برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در خاک آمریکا ایجاد می کند.

با اجرای این طرح، دونالد ترامپ امیدوار است تا نرخ بیکاری در آمریکا را به پائین ترین میزان آن کاهش داده و با تمرکز بیشتر فعالیت های اقتصادی در خاک آمریکا یک رشد اقتصادی سالانه بیش از ۳ در صدی را تأمین نماید.

متوسط رشد اقتصادی طی ده ساله اخیر در آمریکا از میزان ۲ درصد تجاوز نکرده است. رشد اقتصادی آمریکا در سال گذشته ۱.۶ درصد بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: