آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اردیبهشت ماه 1396 = 30-04 2017

ترکیه؛ پیشروی گام به گام اسلامگرایان سیه دل

دولت اسلامگرای ترکیه پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی زوج‌یابی در این کشور را ممنوع اعلام کرد. به باور مقامات دولتی چنین برنامه‌هایی به "نهاد خانواده لطمه می‌زنند".

به گزارش رادیو آلمان، در یک فرمان رسمی دولت ترکیه که روز شنبه منتشر شد، آمده است، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی که در آنها افراد به منظور زوج‌یابی به یکدیگر معرفی می‌شوند، اجازه پخش ندارند.

نعمان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه در ماه مارس سال جاری میلادی از صدور چنین فرمانی خبر داده بود.

او چنین شوهایی را "ناهماهنگ با رسوم و سنت‌های ترکیه" خوانده و تصریح کرده بود: «برخی برنامه‌های عجیب پخش می‌شوند که به نهاد خانواده لطمه می‌زنند و حرمت و تقدس آن را خدشه‌دار می‌کنند.»

به گزارش اشپیگل آنلاین مخالفان دولت ترکیه بیم آن را دارند که رجب طیب اردوغان و دولت حاکم خط مشی سیاسی‌ اجتماعی خود را هر روز بیشتر بر اساس برداشت‌های محافظه‌کارانه از اسلام تعیین کنند.

روز شنبه همچنین فرمان دیگری درباره اخراج ۴ هزار کارمند دولت صادر شد که به بخش‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی، ارتش و همچنین نهادهای آموزشی تعلق دارند. روز چهارشنبه نیز ۹ هزار مأمور پلیس برکنار و هزار نفر بازداشت شده بودند.

اینترنت و دنیای مجازی دیگر عرصه‌ای در ترکیه است که سانسور و محدودیت بر آن سایه افکنده است. رسانه‌های ترکیه روز شنبه از مسدود شدن سایت ویکی‌پدیا خبر دادند.

مسدود شدن سایت ویکی‌پدپا مانع از آن می‌شود که صفحه مربوط به زندگی‌نامه اردوغان که پس از برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی در آن از او به عنوان "دیکتاتور" توصیف می‌شود، به‌روز گردد.

مخالفان دولت اردوغان این گام‌ها را در راستای محدود کردن آزادی بیان و جلوگیری از مطرح شدن هرگونه انتقادی از او می‌دانند.



رضا April 30, 2017 10:54 PM

همونطور که انتطار میرفت اتحادیه اروپا بعد شو مرکل - اردوغان و موفقیت نطرسنجی اردوغان رو در اغوش گرفت و دوباره تمام مراودات به حالت عادی برگشت ظاهرا اروپا خیال به تقویت امنیت رزیمهایی مثل اروغان در ترکیه و اخوندها در ایران داره تا جلوی هرج و مرج و اشوب در نزدیکی مرزهاش رو بگیره اگر دقت کنید ترامپ بعد ملاقات با مرکل و اگاه شدن از موضع اروپا کلا از نخ ایران کشید بیرون! !دقیقا اروپا همین نظر رو درباره ترکیه داره امنیت به وسیله دیکتاتوری

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: