آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 11 اردیبهشت ماه 1396 = 01-05 2017

فیلم؛ شبکه‌ ای از خیابان‌های زیرزمینی لس‌آنجلس

کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار خودروسازی تسلا در سخنرانی تد با نمایش یک ویدئوی انیمیشن نشان داد که سیستم تونل زیرزمینی چند طبقه که در ذهن دارد چطور کار می‌کند. (فیلم زیر)

به گزارش بی بی سی، ایلان ماسک در کنفرانس تد رویای خود درباره خیابان‌های زیرزمینی در لس‌آنجلس را توضیح داد و نشان داد که این پروژه چگونه کار خواهد کرد.

بنیانگ‌ذار خودروی برقی تسلا در کنفرانس تد که مجموعه سخنرانی‌های جهانی در زمینه تکنولوژی، سرگرمی و طراحی است گفت که ایده شبکه تونل‌های زیرزمینی لس‌آنجلس برای کاهش ترافیک به این دلیل به ذهنش رسیده که گیر افتادن در ترافیک برای او "مخرب روان" است.

ایلان ماسک در این سخنرانی ویدیویی کوتاه نمایش داد که در قالب انیمیشن نشان می‌دهد سیستم تونل زیرزمینی چند طبقه که در ذهن دارد چطور کار می‌کند.

خودرو‌های در حال حرکت برای وارد شدن به این تونل‌ها، بر روی وسیله‌هایی مانند چرخ‌دستی با ابعاد خودرو توقف می‌کنند و زمین زیر آنها باز می‌شود تا چرخ‌دستی به همراه خودرو به زیرزمین منتقل شود. پس از رسیدن به تونل مورد نظر راننده، خودرو به همراه چرخ‌دستی حامل آن حرکت می‌کند و هنگام رسیدن به مقصد دوباره به همان روش با کمک چرخ دستی به سطح زمین باز می‌گردد.

چشم‌انداز اولیه ایلان ماسک این بود که محدودیتی برای تعداد تونل‌های این پروژه وجود نداشته باشد، اما به گفته او باید راهی برای کاهش هزینه‌های حفاری و افزایش سرعت ساختن تونل‌ها پیدا کرد.




www.youtube.com/watch?v=u5V_VzRrSBI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: