آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 تیر ماه 1396 = 17-07 2017

ایران؛ واکنش چین به حکم زندان یک "نفوذی"

وزارت خارجه چین اعلام کرد که تاریخ‌پژوهی که در ایران به اتهام جاسوسی به مدت 10 سال به حبس محکوم شده است، ملیت چینی ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، رسانه‌ها خبر دادند که وانگ ریوئه، تاریخ‌پژوه 37 ساله چینی که به اتهام جاسوسی در ایران به 10 سال حبس محکوم شده و عامل نفوذی آمریکا نام گرفته است، تابعیت چینی را دارد.

وزارت خارجه چین این ادعا را رد کرد و گفت که دو تابعیتی بودن این فرد را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ او تابعیت آمریکا را دارد ولی قطعاً تابعیت چینی ندارد.

روز یکشنبه غلامحسین محسنی اژه‌ای اعلام کرد که فردی که دوتابعیتی است و به دلیل جاسوسی از ایران به 10 سال حبس محکوم شده است.

در واکنش به این خبر، وزارت امور خارجۀ آمریکا جمهوری اسلامی را متهم کرد که با طرح اتهام های جعلی قصد دارد بازداشت و حبس اتباع آمریکایی و دیگر کشورهای خارجی را در ایران توجیه کند.

یک مقام وزارت امور خارجۀ آمریکا نیز خواستار آزادی فوری همۀ شهروندان آمریکایی شد که به طور ناعادلانه در ایران دستگیر و زندانی شده اند.

همین منبع از شهروندان آمریکایی و به ویژه از شهروندان دو تابعیتی آمریکا خواسته است که پیش از سفر به ایران هشدارهای این وزارتخانه را با دقت مورد توجه قرار بدهند.

"میزان"، خبرگزاری قوۀ قضائیه نوشته است که "زی یو وانگ" یک سال پیش در ژوئیه سال ۲۰۱۶هنگامی که قصد داشت ایران را ترک کند دستگیر و زندانی شده است.

به نوشتۀ همین منبع، فرد دستگیر شده "با یکی از بزرگترین مراکز ایرانشناسی آمریکا به نام مرکز شرمین و بیژن مصور رحمانی همکاری میکرده است."

قوۀ قضائیه مدعی است که هدف این مرکز ایرانشناسی "تبادل اطلاعات بین تمام دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی در خصوص ایران و به منظور شناسایی موضوعات مرتبط با براندازی نرم است."

به گزارش رادیو فرانسه، خبرگزاری قوۀ قضائیه افزوده است که "مأموریت فرد دستگیر شده جمع آوری اطلاعات و اسناد محرمانه بوده و در این چارچوب ۴۵۰۰ سند را کپی کرده است."



فائزه زندی July 16, 2017 08:33 PM

معلوم نیست باز کدوم بدبختی رو گرفتند که کیسه خالیشون رو پر کنند! !
گروگانگیری با اتیکت جاسوسی در حکومت فاشیست جمهوری اسلامی ید طولائی داره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mohamad July 17, 2017 06:31 PM

اولا بى پرنسيبى چين را ببين كه ادعاى نجات زحمتكشان عالم را داشت مثل امام دجال خودمان كه ادعاى مستضعفين جهان و حومه را داشت و حالا زير يك شهروند خودش كه اسير شده مانده و اصلا انكار ميكنه شهروندش است
دوما آمريكا مقصر است كه يك گله از اين پاسدار- بسيجى هاى وارداتى با گرين كارت را دستگير نميكنه و در هلوفدانى بيندازد تا حال عظما جا بياد گرچه اگر اين كار را انجام دهد كاملا قانونى است بخاطر اينكه همه با دروغ و كلك وارد امريكا شده اند و هويت پاسدارى- بسيجى خود را پنهان كرده اند و با پولهاى دزدى مردم ايران مشغول تحصيل و عيش و نوش خود در سرزمين استكبار لانه كرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: