آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 اردیبهشت ماه 1396 = 07-05 2017

رد‌پای بنیاد مستضعفان در تخریب موزه دفینه

کانال بیان مدیا

موزه دفینه از درون ویران می‌شود؛ ساختمانی که نخستین بنای پیش‌ساخته ایران بوده و از سال‌ها پیش دراختیار بنیاد مستضعفان است.

این موزه که در آن می‌توان تاریخ چند هزارساله مالی ایران را مرور کرد، موزه ای است با ۱۴۰۰ سکه و ۷۵۰ قطعه اسکناس و تعداد تقریبی ۲۰۰۰ قطعه اشیای موزه‌ای مالی به غیر از سکه و اسکناس که در محوطه‌ای به وسعت ۷۰۰مترمربع تشکیل شده است.

بنای این موزه توسط «کمال کمونه» از شاگردان برجسته «فرانک لویدرایت» معمار معروف آمریکایی ساخته شد. معماری آن بسیار چشم‌گیر و منحصر به فرد است. اما چند سالی است که به جای حفظ و نگهداری، نمای آن دستخوش تخریب و تغییر کاربری شده است. ایجاد شعبه بانک سینا در این مکان باعث شده که بخشی از دیوار موزه برای قرار دادن دستگاه خودپرداز شکافته شده و نمای موزه نیز به خاطر نصب تابلوهای بانک از بین برود.

این موزه اولین موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران است که در تاریخ هفدهم تیرماه سال ۱۳۷۶ توسط اداره موزه‌های بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی افتتاح شد و حال توسط همین نهاد رو به تخریب است.

گفتنی است که در موزه‌ی دفینه ضمن ارایه بخش قابل توجهی از سکه‌ها و اسکناس‌های ایران‌، گوشه‌هایی از تاریخ این سرزمین نیز به نمایش گذاشته شده است. بخش‌های تشکیل‌دهنده این موزه عبارتند از: زمان های ماقبل پول‌، تاریخچه سکه و سالن‌های مربوط به تاریخ اسکناس‌.



آرش - صبحی May 7, 2017 04:24 PM

ازهمان روزهای اولیه انقلاب که آقای خمینی اعلام کردهرچه درایران است عنایم اسلام است، حرف اول وآخرانقلاب واهداف آنرااعلام نمود با شفافیت وصراحت فریاد برآوردکه ما آمده ایم تا ایران را ببلعیم وملت ایران را به گدائی وفلاکت روانه کنیم آن پیرمرد با صدای بلندفریاد برآورد که ذاتا،"وفطرتا"هیچ دلبستگی وعلاقه ای به این سرزمین وفرهنگ غنی آن ندارد چشمهای بازوگوشهای شنوائی پیدانشد تا مفاهیم گفته های اورا بفهمد درهمان زمانها زنده یاد بختیاراعلام کرد، اینها میایند تا ایران را ویران کنند، ومن ایستاده ام که نگذارم چنین شود واکنش مردمان آنزمان، وعکس العمل روشنفکران وسیاسیون و چه بود؟؟ یادتان هست؟؟ فریاد زدند بختیارنوکربی اختیار وحال ۳۸ سالست که یک ملت با چشم باز، شاهد ویرانی ایران وفروافتادن ملت ایران به گودال فقرند بازهم میخواهیم نظاره گرباشیم؟؟؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: