آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 اردیبهشت ماه 1396 = 08-05 2017

مسمومیت غذایی 300 دانشجوی دانشگاه یزد

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد از مسمومیت غذایی افزون بر 300 نفر از دانشجویان پسر دو خوابگاه دانشگاه یزد خبر داد.

دکتر احمد دهقان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت چهار صبح امروز با مرکز فوریتهای پزشکی تماس گرفته شد که تعدادی از دانشجویان دچار مسمومیت شدند که نیروهای اورژانس سریع به محل خوابگاه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه دانشجویان توسط اورژانس به بیمارستانهای استان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند اظهار کرد: هم اکنون با استقرار عوامل اورژانس در محل خوابگاه، بقیه دانشجویانی که دچار مسمومیت شده اند تحت مراقبت هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم به خبرنگار ایرنا گفت: تیم های پزشکی این دانشگاه در محل دو خوابگاهی که دانشجویان دچار مسمومیت شدند برای ارائه خدمات درمانی حضور دارند.
دکتر علی دهقان افزود: تعدادی از دانشجویان بصورت سرپایی درمان و تعدادی هم برای درمان به بیمارستان های استان منتقل شدند.
وی خاطر نشان کرد:علت بررسی این حادثه توسط تیم بهداشت محیط دانشگاه درحال بررسی است.
به گفته وی همچنین اینکه دانشجویان یاد شده در کدام وعده غذایی دچار مسمویت شده اند در دست بررسی می باشد.
تعداد دانشجویان دانشگاه یزد 15 هزار نفر است که حدود 6 هزار نفر آنان در خوابگاهها مستقر هستند.
استان یزد دارای 100 هزار دانشجوست و 60 مرکز آموزش عالی دارد.
در هر چهار کیلومتر از جاده های اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است، تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان هم 42 مورد است که از این تعداد 11 پایگاه شهری و بقیه جاده ای است.
پایگاههای موجود با 62 خودرو آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد، 10 موتور آمبولانس و 256 نیروی تکنسین به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
هم اکنون در یزد 12 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی و 7 بیمارستان غیردانشگاهی فعالیت می‌کنند که بیشتر بیماران آن بویژه در بخش بستری از استان های جنوب و جنوب شرق کشور تشکیل می شود.
در یزد 14 بیمارستان دولتی با یک هزار و 582 تخت و 7 بیمارستان خصوصی با 983 تخت در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: