آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 اردیبهشت ماه 1396 = 08-05 2017

کره شمالی؛ آمریکا باید محاسبات چین را تغییر دهد

وزیر خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد: پکن باید خود را برای براندازی حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آماده کند وگرنه باید با عواقب مداخله آمریکا مواجه شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، کاندولیزا رایس که در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پسر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ریاست وزارت خارجه را برعهده داشت، اعلام کرد: برای مقابله با ظرفیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی آمریکا در درجه اول باید محاسبات چین را تغییر دهد. من فکر می‌کنم آنچه که دولت کنونی انجام می‌دهد در همین راستا است.

رایس اضافه کرد:‌ آنها (چینی‌ها) نگران براندازی حکومت پیونگ یانگ هستند زیرا مرز طولانی با این کشور دارند و این مساله می‌تواند باعث بی ثباتی در مرزهای این کشور شود اما باید شما به آنها بگویید که آنها باید گام‌های سختی را بردارند و در نهایت ممکن است این رژیم سقوط کند، در غیر این صورت ما چنین اقدامی را انجام خواهیم داد. من فکر می‌کنم این همان پیامی است که باید به آنها گفته شود.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اضافه کرد: کیم جونگ اون، ‌رهبر کره شمالی رک بوده و حتی بی ثبات و غیرقابل پیش بینی است و تلاش این کشور برای توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای‌اش باید برای دولت ترامپ خط قرمز باشد. این مساله نمی‌تواند برای هیچ یک از روسای جمهور آمریکا قابل قبول باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: