آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه 1396 = 09-05 2017

ایران؛ احداث پایگاه نظامی ترکیه در قطر

برخی گزارشات رسیده از ترکیه حاکی از این است که آنکارا توافقنامه‌ای با قطر برای احداث یک پایگاه نظامی در این کشور امضا کرده است.

به گزارش فارس، برخی گزارشات ترکی نشان می‌دهد که ترکیه توافقنامه‌ای با قطر برای احداث پایگاه نظامی در این کشور و انتقال 600 سرباز و افسر ترک به این پایگاه در مرحله نخست امضا کرده است و مدیریت این پایگاه را دو افسر قطری و ترکی با درجه سرهنگی بر عهده خواهند داشت.

پایگاه «روتر نت» به نقل از یک گزارش ترکی با اشاره به امضای این توافقنامه گزارش داد که امضای این توافقنامه با مخالفت معارضان مواجه شده و آنها از اعزام نظامیان ترک به قطر و سرمایه‌گذاری دوحه در این پایگاه ابراز شگفتی کرده‌اند.

طبق این گزارش، کشورهای حوزه خلیج‌فارس همانند عربستان توافقنامه دفاعی با پاکستان امضا کرده و حدود دو ماه پیش نیز با استفاده از این قرارداد 4 گردان برای حراست از مرزهای یمن فراخوانده شدند و امارات نیز تماس‌هایی با مصر در خصوص همکاری‌های دفاعی برقرار کرده است، همین امر باعث شد که قطر نیز به تلاش برای همکاری با ترکیه و استقبال از آن روی آورد.

به موجب این توافقنامه ترکیه شرطی را تعیین کرده مبنی بر اینکه این پایگاه نظامی بایستی بر حسب تحولات توسعه یابد و محدودیت زمانی نداشته باشد.

پایگاه «روتر نت» همچنین با اعلام این خبر نوشت که رفتار کشورهای حوزه خلیج‌فارس نشان می‌دهد که «مقابله با ایران واقعیتی اجتناب‌ناپذیر است».



سهراب May 9, 2017 12:48 PM

بعد ملت ما نشستند وفس فس مى كنند ، يه مقدار تحرك وجربزه هم بد نيست ، بخدااا ،حالا ديگه اردغان هم ادم شده خب معلومه وقتى كه يه ملت حالت بى غ تى بهش دست بده هر ننه قمرى براش شاخ وشونه مى كشه ، خوبه كه اون هايی كه محمد رضا شاه فقيد رو بباد انتقاد گرفته بودند كه چرا زياد اسلحه مى خره بینند به کجا رسیدیم خريد تسليحات به اين خاطر بود كه دوتا كشور مثل اینها نتونند به ايران چشم زخمى برسونند اردوغان بدنبال نسل كشى هست همونطور كه در ارمنستان اجدادش انجام دادن ،ىمنتهى اين بار در ايران
ملت خواب بهوش بياييد اين تو بميرى از اون تو بميريها نيستاااااا
به يزدان كه گر ما خرد داشتيم
كجا اين سرانجام بد داشتيم

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا May 9, 2017 01:19 PM

یکی این اردوغان دیوانه رو از پیریز بکشه پایگاه به چه درد تو میخوره تو قطر؟ برو امنیت کشورت ور تامین کن مردک
مردم ترکیه حالا حالا باید بکشن چون اونها میتونن با یه انتخابات ساده اردوغان رو سرنگون کنن ولی این حق سالهاست که از مردم بدخت ایران گرفته شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: