آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه 1396 = 09-05 2017

نزدیک شدن سه ناو روسیه به آب‌های لتونی

ارتش لتونی اعلام کرد، سه ناو روسیه را در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای این کشور مشاهده و شناسایی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ارتش لتونی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سه ناو روسی تحت عنوان‌های لیون 551، سرپوخف 603 و مورشاناسک 824 در چهار مایلی آب‌های قلمروی لتونی و در فاصله 12 مایل دریایی از ساحل مشاهده شدند.

در همین حال روزنامه روسی فونتانکا گزارش داد که این اقدام در واکنش به حضور ناوشکن آمریکایی در این منطقه صورت گرفته است.

این روزنامه نوشت: ناو مورشاناسک و تعدادی از کشتی‌های دیگر در نزدیکی بندر کرونشتات سن‌پترزبورگ بودند اما به طور ناگهانی به دریای بالتیک اعزام شدند.

به نوشته این روزنامه استقرار کشتی‌ها احتمالا به خاطر ورود پیش بینی شده ناوشکن کارنی آمریکا مجهز به موشک کروز صورت گرفته است.

این روزنامه روسی افزود: در نتیجه این رویدادها رژه دریایی برنامه ریزی شده به مناسبت روز پیروزی در جنگ جهانی دوم که روسیه آن را جشن می‌گیرند برگزار نخواهد شد.

اما یکی از مقامات نظامی ناشناس روسیه به خبرگزاری ریا نووستی گفت که این رژه لغو نشده بلکه با تعداد کمتری کشتی نسبت به آنچه که پیشتر برنامه ریزی شده بود، برگزار می‌شود.

پس از مشاهده کشتی‌ها و هواپیماهای روسی در این منطقه نگرانی‌ها نسبت به اینکه مسکو در تلاش است تا به منطقه بالتیک تعرض کند، ‌افزایش یافت.

این در حالی است که ناتو با استقرار چهار گردان در لهستان، لتونی، لیتوانی و استونی به عنوان بخشی از عملیات "عزم راسخ آتلانتیک" حضور خود در این منطقه را افزایش داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: