آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه 1396 = 09-05 2017

چین خواستار برکناری فرمانده آمریکایی شد

چین خواستار برکناری فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام شد

چین از آمریکا خواسته است برای کاستن از تنش ها در شبه جزیره کره، «هری هریس» فرمانده نظامیان آمریکایی در اقیانوس آرام را برکنار کند.

به گزارش ایرنا، «چویی تیانکای» سفیر چین در آمریکا این موضوع را به اطلاع دولتمردان آمریکایی رسانده و خواست پکن را برای برکناری این دریادار مطرح کرده است.
چین به شدت از عملکرد این فرمانده آمریکایی در دریای جنوبی و همچنین منطقه شبه جزیره کره و کل آسیا و اقیانوس آرام نگران است.
از دیدگاه چین سیاست ها و دستورهای این فرمانده آمریکایی که در ژاپن به دنیا آمده و در آمریکا زندگی کرده باعث بروز تنش های فراوانی در منطقه شده است.
آنطور که روزنامه ژاپن تایمز روز سه شنبه گزارش کرده، این موضوع را زمانی که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به آن کشور رفته بود، به اطلاع مقامات آمریکایی رسانده شده است.
ظاهرا سفیر چین در آمریکا ماموریت داشته است تا این پیام را از سوی مقام های پکن به اطلاع واشنگتن برساند و از آنها بخواهد این مقام ارشد نظامی را برکنار کنند.
از دیدگاه چین از زمانی که او فرماندهی این نیروها را بر عهده گرفته تنش ها بیش از اندازه افزایش یافته و بیشترین فشارها بر کره شمالی وارد شده است.
از سوی دیگر گزارش ها حاکی است که او دستور اعزام ناو هجومی کارل وینسون آمریکا به شبه جزیره کره را در ماه گذشته صادر کرده است.
همچنین در گزارش رسانه ژاپنی آمده است که مقام نظامی ارشد آمریکا در زمینه استقرار سامانه موشکی پیشرفته «تاد» در خاک کره جنوبی نیز دخالت داشته است.
او از جمله کسانی است که موضوع آزادی دریانوردی در دریای جنوبی را مطرح کرد و به دنبال آن بود که ناوها و جنگنده های آمریکایی راهی این منطقه شدند.
رسانه ژاپنی می نویسد: سفیر چین در آمریکا از دولتمردان این کشور یک درخواست دیگر نیز کرده مبنی بر اینکه چین را یک انحصار گر ارزی که ارزش پول ملی خود را کنترل می کند، ‌اعلام نکنند و در عوض چین آماده کمک به آمریکا برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: