آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1396 = 17-05 2017

مناظره؛ حمله خامنه ای به روحانی/نقشه احتمالی

رادیو فرانسه: دو روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، گفت: "در بحث‌های انتخاباتی گاهی یک حرف‌هایی زده شد که شایسته‌ی ملت ایران نبود."

رهبر جمهوری اسلامی، با این ادعا که در ایران "فضای آزاد" وجود دارد، بدون ذکر نام نامزد خاصی گفت: "بعضی ناسپاسی می‌کنند و از همین فضای آزاد استفاده می‌کنند و آزادی را نفی می‌کنند. این ناشکری است."

خامنه‌ای گفت صرفنظر از این که چه کسی در انتخابات رأی بیاورد، "برنده‌ اصلی در این ماجرا نظام جمهوری اسلامی است."

این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در حالی است که او هفته گذشته در یک سخنرانی شدیدا هشدار داده بود که "اگر کسی بخواهد علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد".


نقشه احتمالی خامنه ای

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: بر اساس نظر سنجی ها از سراسر کشور احتمال اینکه آقای رئیسی پیروز انتخابات شود بسیار بالاست، پیروز شدن آقای رئیسی اجرای برنامه های آقای قالیباف نیز هست.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی و معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با فارس در مورد بیانیه قالیباف گفت: تا دیشب بر اساس نظرسنجی‌ها این گونه احساس می‌شد که هیچ کدام از نامزدها امکان اینکه در دور اول کسب آرای نصف بعلاوه یک را به دست آورند نیست و انتخابات به مرحله دوم می‌رود.

ترقی در مورد عملکرد قالیباف در بازه زمانی انتخابات بیان کرد: وقتی نظرسنجی‌ها از سراسر کشور جمع‌آوری شد متوجه شدیم که آقای رئیسی در واقع در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته‌اند و چنانچه دوستان به نفع ایشان کنار بروند و رأی خود را در سبد آقای رئیسی بریزند احتمال اینکه آقای رئیسی در دور اول پیروز انتخابات شود بسیار بالاست.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران: اقدام روز گذشته قالیباف و حمایت وی از رئیسی، شوکی را به فضای جامعه وارد کرد که به اذعان بسیاری از صاحب‌نظران کار انتخابات را چند روز قبل از 29 اردیبهشت به نفع حبهه انقلاب به اتمام رساند.

در کل به نظر می‌رسد با توجه به اقبال مردمی به جریان انقلاب و استقبال مردم استان‌های مختلف از کاندیداهای این جبهه و کناره‌گیری قالیباف به نفع رئیسی، کاندیدای مورد حمایت نیروهای مردمی انقلاب در مرحله اول انتخابات 29 اردیبهشت ماه حدنصاب لازم را کسب کرده و سکان دولت دوازدهم را در دست گیرد.

آقای روحاني! رای نیاوردن شما در انتخابات آخر دنیا نیست. امید است کمپین انتخاباتی رییس جمهور، ایشان را برای پذیرش نقش بازنده ی سربلند آماده کنند. این کار افکار عمومی را به همراهی و ملاطفت با ایشان و اغماض در کوتاهی هایی که در دولتشان داشته اند واخواهد داشت و از طرفی از افزوده شدن برگه ای غیر قابل دفاع به کارنامه ی یکی دیگر از روسای جمهور انقلاب اسلامی جلوگیری خواهد نمود.


تحلیل رویترز در باره حمایت سپاه از رئیسی

خبرگزاری رویترز در گرارشی تحلیلی نوشت: سپاه پاسداران که مصمم به حفظ سلطه امنیتی و منافع گسترده اقتصادی خود در ایران است، بی سروصدا از یک نامزد تندرو در انتخابات ریاست‌ جمهوری حمایت می‌ کند و به چیزی فراتر از نتیجه انتخابات چشم دوخته است: جانشینی ولی فقیه.

این منبع نوشت: سپاه پاسداران و بسیج، گام‌هایی را برای ارتقا نامزد رقیب روحانی یعنی رئیسی برمیدارند. کارشناسان می‌گویند محتمل است که این نیروهای نظامی از قدرت خود در خیابانها برای کمک به بردن هواداران رئیسی پای صندوق های رأی استفاده کنند.



مریم May 16, 2017 11:16 AM

به بین ما به چه روزی افتاده ایم من که رأی نمیدهم این حکومت مافوق دیکتاتوری است نمیدانستم اخوند وسید اینقدر سفاک باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang May 16, 2017 11:28 AM

شکی نیست پیروزی روحانی به ۲ جهت به نفع علی خامنه ای هست اول روحانی برای خامنه ای پول میاره و خامنه ای بدون پول حتی یک پهلوان پنپه هم نیست که اگر رییسی بیاد و عربدهای داعشی بکشد وموشکهای کره شمالی بفرسته فضا ایران مثل زمان خانم کلینتون دوباره تحریم میشه و بی پول دوم موضوع جانشینی بعد از مرگ خامنه ای هست که مجتبی خامنه ای بارها گفته طبیعی هست من موروث تاج و تخت فقیه باشم ولی پیروزی رییسی یک قدم ایشان را به جانشین شدن خامنه ای نزدیکتر میکند حالا مهم هست رییسی در دوره اول پیروز شود که پیروزی ایشان یک رفراندم باشد برای برگشت به دوران خمینی (دلیلی که قالیباف استعفا داد) چون در دوره دوم معلوم نیست که ایرانیانی که رای ندادن وقتی ببینند یک آخوند داعشی داره رییس جمهور میشه بیریزند خیابان مثل دوران محمد خاتمی ۲۰ میلیون رای در مقابل ۸ میلیون رای پاسدار و بسیج و خانوادهاشان آخوند رییسی را بفرستند مسجد که همان آخوند قبرستانی بماند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush May 16, 2017 01:34 PM

نظر سنجی چیه؟! آقا جان از یک "سکه دو زاری" که از کار شرافتمندانه روزه خوانی بر سر قبور در مشهد به دست آورده بوده در پای بساط منقل و یک کاسه پر مواد روان پریش استفاده خواهد کرد؛ "شیر یا خط؟" انتخاب بین روباه قاتل کلید دار کفن سفید (روحانی‌) و موش کثیف قاتل شمشیر بدست کفن سیاه (رئیسی)؛ از نظر ما، در اولین فرصت تمامی‌ این رژیم کثیف را باید به آتش کشید، راه دیگری نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


تهمتن ـ ش May 16, 2017 02:27 PM

هدف علی خامنه ای در یک چیز خلاصه میشود « آوردن مردم به پای صندوق های رای با هر قیمتی » و در این نمایش مضحک فرقی نمیکند که کدام یک از تدارکاتچی ها چقدر رای آورده اند و هدف او و مزدوران از جمله همین کاندیدهای مسخره این نمایش ، تنها و تنها ، آوردن مردم به خیابانها و رای دادن ست و بعد از ماجرا یکی را از صندوق بیرون کشیده و تدارکاتچی منتصب را به صحنه می آورد و فرق هم نمیکند که کدام یک باشد۰ اما علی خامنه ای ، این آخوند فساد و چرثومه ی فساد و فریب بسیار زیرک است و از وضع نظام ونفرت عمومی از خود وبقیه کارگزاران او از جمله همین کاندیداهای دست چین شده کاملا آگاه است و بهمین خاطر است « نفرت عمومی » که ترسی از تقلب کردن ندارد و میداند که هیچکدام در خیل توده ها طرفدار ندارند حال تعداد انگشت شمار اصلاحطلبان حکومتی را که در جلسات وسخنرانی های این آخوند پلید و امنیتی ، روحانی شرکت میکنند و نمایش ویدویی آنرا پخش و منتشر هم میکنند ، این جمعیت اندک تنها در فیلم های ویدویی بزرگ نمایی میشوند « زیرکی علی خامنه ای را در اجازه و پخش این نمایشها را فراموش نکنید » و در نتیجه این طرفداران اندک حکومتی از توده های مردمی بحساب نیامده که خود بخشی از حکومت علی خامنه ای هستند۰ اما امید است که مردم در روز این نمایش بخیابانها آمده و آن روز را روز عزای نظام کرده چرقه ی جنبش را دوباره زنده کنند و تومار این نظام جنایت و خیانت را درهم به پیچند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فضول میرزا May 16, 2017 03:09 PM

خاک بر سر کسی که بخواد یک قاتل بالفطره رو رییس مملکت کنه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


masood May 17, 2017 12:42 PM

انتخابات سال ۱۳۹۶ مهندسی شده است شرکت دادن جناب رئیسی در انتخابات فقط جهت ضربه زدن به وی می باشد وهدف : بی آبرویی رئیسی است و نهایتا وی را له کنند برنده اصلی شیخ حسن فریدون می باشد و ریاست جمهوری آخوند روحانی ادامه خواهد داشت ودوره ریاست شیخ حسن کامل است ولی در هرصورت ملت بینوا ایران همگونه که هستند باقی خواهند ماند { مردمی در فلاکت // دزدانی درقداست}

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: