آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 22 اردیبهشت ماه 1396 = 12-05 2017

دانشمندان یک سیاره شبیه نپتون کشف کردند

سیاره تازه کشف شده 430 سال نوری از زمین فاصله و آسمانی صاف دارد،
مشابه نپتون کشف شد
دانشمندان یک سیاره جدیدی شبیه به سیاره نپتون کشف کرده اند.
روزنامه ایندیپندنت نوشت: دانشمندان یک سیاره جدیدی شبیه به سیاره نپتون کشف کرده اند که احتمالا به برخی از اساسی ترین سوالات ما درباره سیاره ها پاسخ خواهد داد.
پایگاه اینترنتی این روزنامه در گزارشی به قلم اندرو گریفین نوشت: سیاره تازه کشف شده چهارصد و سی سال نوری از زمین فاصله و آسمانی صاف دارد و تقریبا همه اتمسفر آن از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است.
این سیاره هم اندازه نپتون است. اما این سیاره، سیاره ای گرم قلمداد می شود زیرا بسیار به ستاره مادرش نزدیک تر است.
ممکن است کشف این سیاره به پاسخ این سوال که منظومه شمسی در ابتدا چگونه تشکیل شد و چگونه در گذر زمان دستخوش تحول شده است، کمک کند.
این سیاره یک اتمسفر اولیه آبی دارد که نشان می دهد یا در نزدیکی ستاره اش و یا نسبتا در اواخر زمان تشکیل منظومه شمسی، تشکیل شده است. این سیاره کاملا با سیاره های نپتون و اورانوس تفاوت دارد، که در ابتدا در لبه دیسک غبار و گازی که در اطراف خورشید می چرخیدند، تشکیل شدند.
پی بردن به آن تفاوت ها و این که چگونه این سیاره شکل گرفته است، می تواند به ما در فهمیدن این موضوع که منظومه شمسی ما چگونه تشکیل شده است، کمک کند.
پروفسور دیوید سنگ از دانشگاه اکستر، که تیمش به همراه دانشمندان ناسا مطالعات بسیار دقیقی بر روی این سیاره انجام داده است، گفت «این کشف جدید نشان می دهد در اتمسفر این فراسیاره ها تنوع بسیار بیشتری از آن چیزی که تصور می کردیم، وجود دارد.»
این یافته ها که در مجله ساینس منتشر شده است، جزئیات کافی در اختیار ما قرار می دهد و نشان می دهد این سیاره که HAT-P-26P نامیده شده است آسمانی نسبتا صاف و نشانه های قوی از وجود آب دارد.



akbar May 12, 2017 07:40 PM

آسمان صاف
به درد نمی خوره
شیعیان ابر سواری نمی توانند بکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: