آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 اردیبهشت ماه 1396 = 15-05 2017

ترکیه/آلمان؛ ادامه اقدامات ویرانگر اردوغان

ممنوعیت ورود نمایندگان آلمانی را به پایگاه اینجرلیک ترکیه محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، دولت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز دوشنبه ممنوعیت ورود نمایندگان آلمانی به پایگاهی در ترکیه را که در آن نظامیان آلمانی مستقر هستند به شدت محکوم کرد و گفت امکان عقب نشینی نیروهای خود را از این پایگاه بررسی می کند.

مارتین شفر سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان گفت: برای دولت آلمان این موضوع غیر قابل قبول است.

آلمان در حالی این سخنان را اعلام کرد که نمایندگان آلمانی در نظر داشتند این هفته به پایگاه اینجیرلیک بروند. این پایگاه برای عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش استفاده می شود.

یک تحلیلگر سیاسی امروز نوشت: ناظران داخلی و خارجی بر این باورند که پیروزی شکننده اردوغان در رفراندوم اخیر نتیجه دستکاری در صندوق های رای بوده است و زمانه دردناکی روبروی ترکیه قرار داد. اردوغان روز به روز پارانوئیدتر، منزوی تر، دمدمی مزاج تر می شود و آمرانه تر رفتار می کند و صرفا بر اساس منافع مربوط به قدرت خود حکمرانی می کند.

این منبع نوشت: با این وجود هنوز زمینه هایی برای امید وجود دارد، نهادهای دموکراتیک ترکیه، هر چند فرسوده، برای نزدیک به هفتاد سال پابرجا بوده اند؛ ترک ها به لحاظ سیاسی با تجربه و مدرن هستند و نهادهای دولتی به خوبه ریشه دوانده اند و به قدر کافی برای مقابله با سرکوب و فساد پایدار هستند. نه افکار عمومی ترکیه، و نه ارتش نسبتا رام ترکیه در مقابل تلاش های اردغان برای نابودی کامل روند دموکراتیک خاموش نخواهند نشست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: