آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه 1396 = 16-05 2017

چهار جوان بهایی در اصفهان محاکمه شدند

خبرگزاری هرانا – صبح امروز پگاه آگاهی، ارشیا روحانی، پروین نیک آئین و ادیب جانمیان، چهار شهروند بهایی در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان محاکمه شدند. اتهاماتی که علیه این افراد مطرح شده تماما در رابطه با باورهای دینی آنان و بعضا تبلیغ باورهای مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۹ صبح امروز مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه، چهار جوان بهایی به نامهای پگاه آگاهی، ارشیا روحانی، پروین نیک آئین و ادیب جانمیان در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به پای میز محاکمه رفتند.

در این دادگاه چند ساعته، این افراد که به اقدام علیه نظام از طریق عضویت در تشکیلات بهایی و تبلیغ علیه نظام متهم شده بودند به همراه وکلای خود از خود دفاع کردند. در نهایت وکیل لایحه دفاعیه خود را به دادگاه ارائه کرد و قاضی نیز اعلام کرد طی ده روز آینده به صدور حکم مبادرت خواهد کرد.

موارد ذیل مصادیق اتهامی است که بصورت مشترک برای پگاه آگاهی، ارشیا روحانی، پروین نیک آئین و ادیب جانمیان در کیفرخواست ذکر شده بود؛
۱- عضو بودن در تشکیلات غیر قانونی بهائی و جلسه های سازمان یافته
۲- اباحه گری و ترویج افکار ضد فرهنگی
۳- تشکیل جلسات غیر قانونی و اداره کردن این تشکیلات برای معاندت با نظام
۴- فعالیت مؤثر در تشکیلات
۵-تولید آثار سمعی و بصری غیر مجاز و توزیع و تکثیر آن
۶- تحریک و ترغیب مسلمانان

لازم به یادآوری است این شهروندان مورخ شهریور ۹۵ با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان بصورت موقت آزاد شده اند.



shahin May 16, 2017 07:34 PM

یک سوال از سران جمهوریی اسلامی؟
چطور است که در این کره زمین هنوز یک بهایی را نتوانسته اند با عنوان جاسوس دستگیر ویا شناسایی کنند و فقط باید این مسئله جاسوسی مرتب در ایران پیدا شود ! دوستان کمی فکر کنید و توجه داشته باشید که چطور ممکن است که با این همه خفقانی که برای همه هموطنان بهایی مان که در کشورشان درست کرده اند مرتب هم نیز لقب جاسوس به انها میزنند !
این عجیب است ولی مطمعن هستم که مردم ایرن بیدار هستند !
به امید روز( ازادی ملت ایران) که نه چندان نیز دور نیست! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: