آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه 1396 = 16-05 2017

تحلیل صدای آمریکا از احتمال شکست روحانی

صدای آمریکا با اشاره به تقویت شدن «ابراهیم رئیسی» تاکید کرد پیروزی «حسن روحانی» گزینه مطمئنی در انتخابات ریاست جمهوری در ایران نیست.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همزمان با انتخابات در ایران، اولین سفر دوره‌ای به خاورمیانه را با عربستان سعودی (رقیب دیرینه حکومت ایران) آغاز می‌کند، آمده است: «روحانی شاید مجبور شود برای حفظ مقدار کافی رای جهت ممانعت از کشیده شدن انتخابات به دور دوم تقلا کند.»

این منبع به نقل از برخی تحلیلگران نوشت: «(آنها) پیش‌بینی می‌کنند روحانی در مصاف با ابراهیم رئیسی شکست بخورد. یک شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی تاکید کرد پیروزی روحانی گزینه مطمئنی نیست. چالش روحانی این است که توافق انجام شده با غرب نتوانست منافع اقتصادی که امیدشان می‌رفت را باعث شود.»

این پایگاه خبری ادامه داد: «رئیسی روز دوشنبه و درپی انصراف محمد باقر قالیباف تقویت شد. او طرفدارانش را به سوی حمایت از رئیسی هدایت کرد.»



Baran May 17, 2017 04:46 AM

آیا زدوبندهائی پشت پرده بین سپاه و دولت ترامپ صورت گرفته؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa May 17, 2017 08:37 AM

خانم باران اقای ترامپ اوباما نیست که پشت پرده کاری انهم با حکومتی که خواهان سرنگونیش است درنشست عربی در31 اردیبهشت درریاض چرا ازایران کسی نیست? ترامپ گفت من مردم ایران رادوست دارم اما رژیم ایران رادوست ندارم چه برسد به سپاه پاسداران که نام چند نفرشان جزلیست تحریم ها وبعدا درلیست تروریست خواهد رفت فرارگیرد خواهشن این شایع پراکنی ها را نکنید اجازه دهید ترامپ کارش را انجام دهد فعلا گند کاریهای اوباما درخاورمیانه را جمع وجور میکند ترامپ مرد عمل ورک وصادقی است وترسی هم ازکسی ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 17, 2017 10:20 AM

بنظر من روحانی برگزیده حزب دمکرات آمریکا بود که آنها توانستند با رویکار آوردن روحانی به اهداف از پیش تائین شده خود دست بیابند! البته نماینده تندروهای ایران یعنی رئیسی هم جزو برگزیدگان جمهوری خواهان آمریکایست! اگر ما بخواهیم تاریخ را مرور کرده باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که با انتخاب شدن یک نامزد دمکرات در آمریکا درست برابر است با برنده شدن یک رئیس جمهور معتدل چون رفسنجانی، خاتمی و یا روحانی در حکومت جمهوری اسلامی همراه بوده اما در دوره ای دیگر چنانچه پیروزی از آن جمهوری خواهان در آمریکا باشد این بدان معنیست که کرسی ریاست جمهوری آخوها از آن آدمخوارانی چون علی موفنگی یا رئیسی و دیگران بوده و خواهد بود! در حقیقت این شیوه ۳۸ سال است که بصورت دوره ای تکرار شده است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: