آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 اردیبهشت ماه 1396 = 18-05 2017

زرتشت احمدی راغب به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا ـ زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، فعال مدنی، به حکم شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۹ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه مورخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به تحمل ۹ ماه حبس محکوم گردید.

آقای احمدی راغب به فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق اقداماتی چون نشر محتوا در فضای مجازی و حضور در تجمات متهم شده بود.

این فعال مدنی در این دادگاه از در اختیار داشتن وکیل محروم بود و درخواست او برای تعویق دادرسی به هدف در اختیار گرفتن وکیل مدافع از سوی قاضی رد شده بود.

حکم مذکور مربوط به پرونده گشایش یافته در تاریخ ۲۳ آبان ماه و با شکایت وزارت اطلاعات بود.

لازم به یادآوری است، صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، در منزل شخصی اش در شهریار توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت و روز بعد در یک تماس تلفنی کوتاه به خانواده‌اش خبر داد که در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

آقای احمدی بعد از یک ماه تحمل سلول انفرادی در تاریخ ۲۳ آذرماه به سالن ۱ بند ۴ زندان اوین منتقل شد. وی روز ۱۹ دی ماه پس از پایان دادن به اعتصاب غذا و تودیع وثیقه صد میلیون تومانی بطور موقت تا زمان رسیدگی به اتهامات آزاد شد.

این فعال مدنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی دارد.

از جمله این موارد پرونده مفتوح شده در مورخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۴ شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار است که زرتشت احمدی، را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در فیسبوک شخصی اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

آقای احمدی راغب، پرونده دیگری نیز در ارتباط با شرکت در تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز دارد، وی دوم آذرماه سال گذشته به همراه تعداد دیگری از فعالین مدنی در تجمعی مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد. وی با قرار کفالت در شانزدهم آذرماه از بابت پرونده مذکور آزاد شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: