آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 اردیبهشت ماه 1396 = 18-05 2017

هشدار آمریکا در باره وضعیت بحرانی ونزوئلا

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی بحران ونزوئلا در حالی برگزار شد که آمریکا نسبت به تبعات بی ثباتی جدی در این کشور هشدار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نشست شورای امنیت برای بررسی تخولات ونزوئلا برای نخستین بار روز چهارشنبه برگزار شد و این در حالی بود که نماینده آمریکا در سازمان ملل نسبت به تبعات بی ثباتی جدی در این کشور هشدار داده است.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند. تلفات اعتراضات خونین این کشور به بیش از 42 نفر رسیده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در جمع خبرنگاران پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت، تاکید کرد: تبعات بی ثباتی جدی در ونزوئلا را داریم مشاهده می کنیم. هدف اصلی از برگزاری این نشست، اطمینان حاصل کردن از آن بود که همه نسبت به اوضاع ونزوئلا آگاه شوند... ما به دنبال اقدام شورای امنیت نیستیم.

وی در ادامه افزود: جامعه بین المللی باید به دولت ونزوئلا بگوید "به حقوق اساسی مردم خود احترام بگذارید یا در غیر این صورت وارد مسیری خواهید شد که بسیاری از کشورهای دیگر نیز آن را طی کرده اند. ما این مسیر را پیش از این در سوریه، کره شمالی، سودان جنوبی و بروندی و برمه نیز شاهد بوده ایم."

نماینده اوروگوئه در سازمان ملل نیز که ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه می را بر عهده دارد، در سخنانی گفت: د ر شرایط کنونی اوروگوئه بر این باور است که بحران ونزوئلا باید بین کشورهای منطقه حل و فصل شود. رافائل رامیرز نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز آمریکا را متهم به تشویق عناصر خشن در ونزوئلا کرد تا به واسطه آنها دولت مادورو را ساقط کنند.دخالت آمریکا موجب تحریک اقدامات گروه های خشن در ونزوئلا شده است.

تظاهرات خشونت امیز در ونزوئلا از ابتدای آوریل تاکنون ادامه داشته و مخالفان خواستار کناره گیری نیکولاس مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که پیشنهاد مادورو برای تشکیل مجلس موسسان تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

انتخابات بعدی ریاست حمهوری قرار است اواخر 2018 برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: