آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 31 اردیبهشت ماه 1396 = 21-05 2017

روحانی نسخه شعار "رفع حصر" را پیچید

حسن روحانی در اولین پیام تلویزیونی خود پس از برگزیده شدن دوباره به عنوان رییس جمهور، انتخابات 96 را "رقابتی ترین انتخابات تاریخ ایران" خواند.

به گزارش صراط، تک تک انتخابات برگزارشده در کشور پس از انقلاب اسلامی، رقابتی و جدی بوده اند و این واقعیت بر هیچ یک از سیاسیون کشور پوشیده نیست هرچند برخی از این انتخابات ها، به دلیل شرایط زمانی برگزاری آن، از اهمیت بیشتر برخوردار بودند. با این وجود، به نظر می رسد تاکید روحانی بر "رقابتی ترین انتخابات تاریخ ایران" در حقیقت به قصد مقایسه این انتخابات با انتخابات سال 88 انجام شده باشد.

بسیاری از فعالان سیاسی فتنه 88، آرای حسن روحانی را به شکل اغراق آمیزی محصول حمایت خود از وی دانسته و حتی برخی، این آرا را متعلق به سران فتنه می دانند! سایه چنین تعابیری در چهار سال گذشته بر سر دولت حسن روحانی سنگینی می کرد و چه بسا تحقیر نوع رای آورن او محسوب می شد؛ چه آنکه از نظر این افراد، آرای روحانی اساسا متعلق به خود او نبود و صرفا آرای اجاره ای محسوب می شد.

در این شرایط، اظهارات روحانی برای مهم تر و رقابتی تر نشان دادن انتخابات 96 از همه انتخابات های پیشین کشور و از جمله انتخابات 88، می تواند تلاشی برای خروج از زیر سایه انتخابات 88 باشد. چراکه از نظر حامیان فتنه که از روحانی هم حمایت می کردند، نه تنها انتخابات 88 با هیچ انتخابات دیگری قابل مقایسه نیست بلکه اساسا روحانی باید مدیون همان اتفاقات سال 88 باشد!

به این ترتیب اظهارات روحانی هم می تواند اعاده حیثیت از شخصیت مستقل سیاسی خود تلقی شود و هم نوعی پاسخ به کسانی که همه خواسته های ملت روحانی را به خواسته کوچک و اختصاصی خود یعنی "رفع حصر" تقلیل داده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: