آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 خرداد ماه 1396 = 22-05 2017

مشخصات بازداشت شدگان حوادث انتخابات

خبرگزاری هرانا ـ سه شنبه گذشته مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه، تعدادی از تجمع کنندگان در مکان های مختلف تهران بازداشت شدند. شش تن از بانوان بازداشت شده در این تجمعات که در بازداشتگاه وزرا بازجویی شده بودند پس از دو شب بازداشت به بند زنان زندان اوین منتقل شدند. شاهدان از بازداشت جمعیت مذکری در حدود ۵۰ نفر خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تجمعات سه شنبه گذشته مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه، تعدادی از تجمع کنندگان در مکان های مختلف تهران به دلایل نامشخصی بازداشت شدند.

شش نفر از بانوان بازداشت شده شب نخست بازداشت در بازداشتگاه “وزرا” مورد بازجویی قرار گرفته بودند.
الهام نظری (۳۰ ساله)، سحر عبدالرضایی (۲۹ ساله)، سعیده عبدالرضایی (۲۸ ساله)، فاطمه (ماهرخ) مکرخوی (۴۹ ساله)، سولمار حسینی زاده (۳۵ ساله) و فاطمه (مهسا) باقری (۱۹ ساله) از جمله بازداشت شدگانی هستند که هویت آنان توسط هرانا احراز شده. افرادی که در دومین شب بازداشت به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.
طبق اظهارات شاهدین، علاوه بر این ۶ زن، حدود ۵۰ نفر مرد نیز در میادین تجریش و ونک بازداشت شدند که از سرنوشت آنان کماکان اطلاعی در دست نیست.

زنان بازداشت شده در حین دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به نحوی که آثار کبودی پس از انتقال به بند زنان بر بدن آنان مشهود بوده. همچنین نیروهای بازداشت کننده به این افراد گاز فلفل و گاز اشک نیز پاشیده بودند.

این شش نفر روز پنج شنبه و جمعه ظهر به بند ۲۰۹ منتقل و به صورت جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند و شنبه شب گذشته سی اردیبهشت به آنان گفته شد که آزاد هستند و به این ترتیب از زندان اوین خارج شدند.

مشخص نیست که آیا این افراد با تودیع قراری آزاد شده اند یا تعقیب قضایی در مورد آنان مختومه شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: