آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 خرداد ماه 1396 = 23-05 2017

دمای صفر درجه در خردادماه در کردستان

سنندج- ایرنا- رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: در ایستگاه هواشناسی سراب شهرک دهگلان حداقل دمای هوا به صفر درجه سانتیگراد رسید.

بهرام چاره خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موجی از هوای ناپایدار با جریان های سردشمالی که بیشترین فعالیت آن به صورت وزش باد و کاهش دما بوده از چند روز پیش کردستان را فرا گرفته است.
وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوا در سراب شهرک به صفر درجه سانتیگراد رسید که بعد از شهرکُرد با دمای منفی چهار دهم درجه سانتیگراد سردترین نقطه کشور بود.
وی اضافه کرد: در این مدت دمای سطح خاک نیز در سراب شهرک منفی 2 درجه سانتیگراد ثبت شده است که می تواند خساراتی را به محصولات کشاورزی این منطقه از جمله توت فرنگی وارد کند.
به گفته وی سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته به ترتیب کامیاران با 2.6، دیواندره با 3.2، سقز با 4.8 و هزارکانیان با 5.2 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: سراب شهرک با دمای صفر درجه سانتیگراد، خنک ترین و سلین با 30 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بود.
چاره خواه افزود: دمای هوای سنندج نیز در شبانه روز گذشته بین پنج تا 28 درجه سانتیگراد بالای صفر، در نوسان بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 448 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 634 میلیمتر سال گذشته 29 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: