آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 خرداد ماه 1396 = 29-05 2017

منچستر؛ اف‌ بی‌ آی به انگلیس هشدار داده بود

آژانس اطلاعات داخلی انگلیس (ام‌آی ۵) ظاهرا سه ماه پیش از انفجار انتحاری منچستر از طرف متحدان آمریکایی هشدار دریافت کرده بود که سلمان عبیدی احتمالا قصد دارد حمله‌ای را در خاک انگلیس پیاده کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، عوامل اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به مقام‌های انگلیس اطلاع داده بودند که یک جوان ۲۲ ساله که بخشی از یک شبکه تروریستی داعش در شمال آفریقاست، در شمال غرب انگلستان مستقر شده و قصد دارد حمله‌ای را اجرا کند.

سلمان عبیدی، عامل انتحاری منچستر که دوشنبه گذشته ۲۲ تن را در سالن "منچستر آرینا" به کام مرگ کشاند، در لیست افراد مظنون تروریستی آمریکا در سال ۲۰۱۶ بوده است. نام او حین بررسی گروه‌های تروریستی فعال در لیبی به لیست مذکور اضافه شده بود.

یک منبع امنیتی به "میل آن ساندی" گفت: اوایل ۲۰۱۷ اف‌بی‌آی به ام‌آی ۵ اطلاع داد که عبیدی وابسته به یک باند تروریستی در شمال آفریقاست که در منچستر مستقر شده و در این کشور به دنبال یک هدف سیاسی می‌گردد.

به گفته این منبع مطلع، سرویس اطلاعات داخلی انگلیس پس از هشدار آمریکا گمان می‌کرده که سلمان عبیدی به دنبال ترور یک شخصیت سیاسی است. با این حال، این مساله را مورد بررسی عمیق قرار نداد و از لیست افراد دارای اولویت حذف شد.


انگلیس در دام افراطیون خطرناک

یک رسانه انگلیسی از وجود ۲۳ هزار افراط گرای اسلامی خطرناک در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز، افسران اطلاعاتی انگلیس ۲۳ هزار بنیادگرای افراطی را که در این کشور زندگی می کنند شناسایی کرده اند. این افراد می توانند عاملان تروریستی بالقوه باشند.

این آمار در واکنش به انتقاداتی که پس از حادثه تروریستی منچستر متوجه نهادهای اطلاعاتی انگلیس شده منتشر شده است.

در تاریخ ۲۲ مه یک انفجار در خارج از سالن کنسرت منچستر آرنا در شهر منچستر، به وقوع پیوست که در نتیجه آن ۲۲ نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه از شماری از افرادی که می توانند تهدیدی بزرگ علیه امنیت انگلیس باشند بازجویی به عمل آمده است.



majid May 29, 2017 06:59 PM

هم اکنون این جوان رعنا و یک کمی کریه المنظر با ۵ تا حوری مذکر مشغول یه قول دو قول بازی سر یک ماچ بادکنکی و آبدار است
بقیه شو خودتون میدونید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: