آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 فروردین ماه 1396 = 23-03 2017

پیام نوروزی ترامپ با اشاره به کوروش کبیر

ایرانیان یکی از موفق ترین گروه های مهاجر در تاریخ آمریکا هستند....کوروش کبیر، رهبر امپراتوری باستانی ایران، گفته بود آزادی و عزت با هم بزرگترین شادی را برای بشریت دارد و اگر....
****

رئیس جمهور آمریکا در پیامی بمناسبت نوروز به تمام کسانی که در جهان این عید باستانی را جشن می‌گیرند تبریک گفته و برای آنها بهترین آرزو را داشت.

ترامپ در پیام نوروزی خود گفت: «میلیون‌ها نفر از مردمان ایران، عراق، ترکیه، جنوب آسیا و مرکز آسیا با خانواده‌های خود در این زمان گردهم می‌آیند تا آمدن بهار را جشن بگیرند.»

وی در تعریف نوروز نوشت: «در زبان فارسی به معنای روز جدید است. آن موقعیتی است تا آغاز جدیدی را جشن بگیرند، احساسی که برای بسیاری از ایرانیان که در دهه‌های اخیر به کشور ما آمده‌اند تا شروع تازه‌ای در یک سرزمین آزاد داشته باشند، معنای ویژه‌ای دارد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا بابیان اینکه به مدت طولانی از دوستی فوق‌العاده با ایرانیان آمریکایی لذت برده است، افزود: «آنها یکی از موفق‌ترین گروه‌های مهاجر در تاریخ کشور ما هستند. آنها از ترکیب مذاهب متعددی شامل مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی هستند اما همگی به میراث اجدادشان علاقه دارند. کوروش کبیر، رهبر امپراتوری باستانی ایران، گفته بود آزادی و عزت باهم بزرگترین شادی را برای بشریت دارد و اگر آنها را برای خود به ارث بگذاری، عشقشان به تو هرگز نمی‌میرد.»

ترامپ در پایان به نیابت از تمام مردم آمریکا، جشن نوروز را به تمام ایرانیان تبریک گفته است و برایشان آزادی آرزو کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: