آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 خرداد ماه 1396 = 24-05 2017

ترکیه مرکز پولشویی اروپا شده است

رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" ترکیه با انتقاد از دولت آنکارا که اجازه می‌دهد حجم هنگفتی پول غیر قانونی وارد کشورش شود، گفت ترکیه به بزرگترین مرکز پولشویی اروپا تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه حریت،‌ کمال قلیچداراوغلو،‌ رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفت: فساد، مواد مخدر، روسپی‌گری، پول... شما هر زمان خواستید می‌توانید پول در ترکیه پولشویی کنید. نام این دلارها به وضوح "خطا و حذف" است.

این سیاستمدار، از دولت آنکارا که اجازه می‌دهد پول‌های ثبت‌نشده راه را برای پولشویی هموار کند به شدت انتقاد کرد. او گفت: شما قوانین را صادر می‌کنید و درباره آن حرف می‌زنید. شما رشوه را تبرئه کردید و اکنون ترکیه به یکی از بزرگترین کشورهای پولشو در اروپا تبدیل شده است.

قلیچداراوغلو همچنین از عملیات‌های کنونی پلیس علیه روزنامه "سوزجو" و فشار روی روزنامه "جمهوریت" که دو روزنامه منتقد دولت هستند، به شدت انتقاد کرد. او گفت، دادستان‌ها تلاش دارند تا این پرونده‌ها را به جنبش فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا ربط دهند.

این سیاستمداری ترکیه‌ای همچنین حمله انتحاری منچستر را که جان دست‌کم ۲۲ تن را گرفت، محکوم کرد. او با همدردی با دولت و ملت انگلیس گفت: ترور چه در انگلیس، چه در ترکیه و چه در هر کجای دیگر جهان جنایت علیه بشریت است و ما وظیفه داریم علیه آن قیام کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: