آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 خرداد ماه 1396 = 27-05 2017

مشاور ارشد کارتر در دوران انقلاب درگذشت

زبیگنیو برژینسکی مشاور ارشد سابق امنیت ملی آمریکا درگذشت. وی مشاور امنیت ملی در دولت جیمی کارتر بوده است.

برژینسکی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۷۶ آمریکا حامی جیمی کارتر بود. کارتر، از آنجا که آشنایی کاملی به مسائل خارجی و بین‌المللی نداشت، برژینسکی را به مشاور ارشد امنیت ملی در کاخ سفید گماشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «زبیگنیو برژینسکی» مشاور امنیت ملی جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

فوت وی که در بیمارستانی در ایالت «ویرجینیا» آمریکا اتفاق افتاد از سوی دخترش «میکا برژینسکی» اعلام شد.

از جمله حوادث مهم دوران حضور وی در کاخ سفید می توان به انقلاب اسلامی ایران و اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران اشاره کرد.

در دسامبر هزار و نهصد و هفتاد و شش، کارتر سمت مشاور امنیت ملی را به برژینسکی پیشنهاد کرد. او نمی خواست وزیر امور خارجه شود زیرا احساس می کرد اگر در کنار کارتر در کاخ سفید کار کند، موثرتر خواهد بود.

برژینسکی اغلب با همکارانش همانند سایرس وانس وزیر امور خارجه وقت آمریکا در جدال بود. از نظر کاخ سفید، اختلافات بین وانس و برژینسکی به یک معضل تبدیل شد و این روند سبب سردرگمی افکار عمومی آمریکا درباره خط مشی دولت و کاهش اعتماد در این باره شد که کارتر می تواند تیم سیاست خارجی خود را در راستای یکدیگر حفظ کند.



babak May 27, 2017 03:25 PM

به درک واصل شد خدا لعنتش کند که انسان شیطان صفتی بود این بدان معنی نیست که گناه توطعه ۷۹ در ایران را از دوش تهی مغزان ایرانی که روی احساسات بیجا مملکتشان را به این روز سیاه انداختند برداشت ولی وجود شیطان صفتانی همانند این حرامزاده که نقشه اصلی این توطه را ریختند حرکتهای نخست را پایه ریزی کردند که امروزه تمام اسناد ها بیرون آمده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: