آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 خرداد ماه 1396 = 27-05 2017

مسلمانان اینجا باید ۲۳ ساعت روزه بگیرند

با آغاز ماه رمضان، مسلمانان، از اذان صبح تا اذان مغرب روزه می گیرند که این مدت، در مناطق مختلف جهان، متفاوت است. در برخی از مناطق کرۀ زمین مدت روزه داری، بسیار طولانی است؛ به عنوان مثال در قطب شمال، خورشید به صورت 24 ساعته می تابد.

در یکی از مناطق شمال فنلاند، شب، تنها 55 دقیقه به طول می انجامد و به این ترتیب، اگر مسلمانی در این منطقه زندگی کند، باید 23 ساعت و 5 دقیقه روزه بگیرد.

به نوشتۀ روزنامۀ ایندیپندنت، مسلمانانِ کشورهای منطقۀ اسکاندیناوی، طولانی ترین روزه را در میان سایر کشورهای جهان می گیرند. در نروژ، مسلمانان، 19 ساعت و 48 دقیقه روزه می گیرند و در ایسلند، مدت روزه به 21 ساعت می رسد.

در این میان، مسلمانانِ برخی از این کشورها، به جای استناد به اذان صبح تا اذان مغرب، برای روزه گرفتن، به مدتِ روزه گرفتن در نزدیک ترین کشور اسلامی به کشورشان استناد می کنند و مثلاً کشورهایی که به ترکیه نزدیک ترند، به اندازۀ مدت روزۀ این کشور، روزه می گیرند.

این در حالی است که خداوند در قرآن کریم، به صراحت در آیۀ 187 سورۀ بقره، مدت روزه را مشخص کرده است. در این آیۀ آمده است: وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الْأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَى اللَّیْلِ». و بخورید و بیاشامید، تا رشته سپید صبح، از رشته سیاه (شب) براى شما آشکار گردد! سپس روزه را تا شب، تکمیل کنید.



فضول میرزا May 27, 2017 07:51 PM

خب این تقصیر خداست که نمیدونسته یه روزی مسلمونا به قطب شمال هم میرن !

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 27, 2017 07:57 PM

اتفاقا ماه رمضان در ایران از همه جای دنیا سختر هست! چرا که اکثریت مردم ایران از بیم ماموران انترو منتری حکومت مجبور هستند در خفا بخورند و بیاشامند چرا که وقتی حکومت اسلامی هر شخص متمدنی را مجبور به رعایت قوانین قرون وسطایی اسلام کند، این در واقع به نوبه خود نوعی شکنجه همکانی بحساب خواهد آمد! با چنین اوضاع و احوال نامناسب جهنمی بویژه برای جوانانی که در ایران بخواهند با شرکت در جشنها و پارتی های شبانه بخواهند مشروبات الکلی هم مصرف نمایند متاسفانه شرایط برای بسیاری از این افراد بسیار سخت و دشوار خواهد بود! بنابرین ماه رمضان در ایران از سوی اکثریت جوانان و بسیاری از مردم عادی، ماه عذاب و یا ماه جهنمی نامیده شده است! حال شما خود حساب کنید روزه داری در قطب مشکل تر است یا رعایت اجباری قوانین اسلامی که کسی آن را قبول نداشته باشد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف May 27, 2017 09:46 PM

واقعاا اگه تهدیدات اخوندها نبود امریکا چطوری 400 میلیارد اهن قراضه رو میینداخت به عربستان؟
پولی که باهاش میشه خاورمیانه رو به بهشت تبدیل کرد و در اثر چرخش سرمایه در خود خاورمیانه ۱۰۰ ها برابرش کرد! !
وقتی دقت میکنم و به عکسهای ۱۲۰ سال پیش همین ایران نگاه میکن متوجه میشم که مردم بی حجاب و با حجاب به راحتی در کنار هم زندگی میکنن! ! واقعا مذهبی گری چیه ؟ یه شغله؟ تعریفش چیه؟ ایا ادمهای بی بندو بار هم یک جور مذهبی هستند؟ ایا میشه مذهبی بودن رو مترادف ادم از تعادل خارج شده دونست؟ ایا معتادها هم نوعی مذهب دارند یا قاتلهای سریالی؟
اصلا مذهبی بودن چرا اختراع شد؟ مگه قبلش مردم دین نداشتن؟به خدا اعتقاد نداشتن؟فرق خوب و بد رو نمیدونستن؟
ایا میشه مذهبی بودن رو نوعی زنجیر بر بالهای انسان ازاد دونست یا نوعی بیماری روانی که ۷۰۰ سال پیش تو اروپا جریان

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف May 27, 2017 09:51 PM

ادامه:
در اروپا جریان داشت و منقرض شد ولی ۲۰۰ ساله توسط اروپاییها در خاورمیانه برای پیشبرد مقصود دوباره به جریان افتاده؟
ایا حذف شاه که انسان مذهبی نبود در همین راستا انجام شد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


majid May 28, 2017 04:33 AM

باید تمام اینهایی را که کشته مرده روزه گرفتن هستند ببرند بریزند شمال فنلاند تا موقع افطار همدیگر رو از گرسنگی پاره پوره کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


امید May 28, 2017 12:21 PM

بنا بر این یکی دیگه از سوتیای خفن قرآنی رو شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: