آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 خرداد ماه 1396 = 28-05 2017

تظاهرات در اسرائيل برای صلح با فلسطینیان

هزاران اسرائيلی در دفاع از پایان منازعات خاورمیانه در تل‌آویو تظاهرات کردند. ‌آن‌ها خواستار اجرای "راه حل دو کشور" شدند. در این تظاهرات پیام محمود عباس، رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قرائت شد.

به گزارش رادیو آلمان، هزاران نفر از مردم اسرائیل شامگاه شنبه ۲۷ مه (۶ خرداد) به خیابان‌های تل‌آویو آمده و در حمایت از "راه حل دو کشور" برای برقراری صلح با فلسطینیان دست به تظاهرات زدند.

آن‌ها پلاکاردهایی علیه ۵۰ سال اشغال مناطق فلسطینی در دست داشتند: «۵۰ سال کافی است ـ اکنون نوبت صلح است.»

این تظاهرات به دعوت سازمان اسرائیلی "صلح اکنون" صورت گرفت که منتقد شهرک‌سازی‌های اسرائيل در مناطق فلسطینی‌نشین کرانه غربی رود اردن و شرق بیت‌المقدس است.

سخنرانی رهبر اپوزیسیون

آوی بوسکیلا، رئيس سازمان "صلح اکنون" گفت، این تظاهرات "علیه ناامیدی که دولت به ما ارزانی می‌دارد، اشغال‌گری، خشونت و نژادپرستی" برپا می‌شود.

او افزود: «وقت آن رسیده که به اسرائيلی‌ها، فلسطینی‌ها و تمامی جهان ثابت شود که بخش مهمی از جمعیت اسرائيل مخالف اشغال و خواستار راه حل دو کشور است.»

به نوشته روزنامه ها آرتص، حدود ۱۵ هزار نفر از مردم اسرائیل شامگاه شنبه ۲۷ مه (۶ خرداد) به خیابان‌های تل‌آویو آمده و از صلح با فلسطینیان حمایت کردند.

بر اساس برآورد روزنامه "ها آرتص"، حدود ۱۵هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. اسحاق هرتزوگ، رهبر مخالفان دولت اسرائيل در سخنرانی خود در میدان مرکزی "رابین"، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل را متهم به ایجاد ترس و از دست دادن موقعیت‌ها برای برقراری صلح کرد.

پیام محمود عباس

در جریان این تظاهرات پیام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرائت شد. او در این پیام گفت: «زمان آن رسیده که ما با هم در صلح، هماهنگی، امنیت و ثبات زندگی کنیم.»

عباس گفت، تنها راه برپایی صلح "راه حل دو کشور" برای دو ملت با مرزهای تعیین‌شده در جنگ شش‌روزه سال ۱۹۶۷ است. او از اسرائيل خواست تا یک کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد و به اشغال پایان دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه ۲۲ و ۲۳ مه از اسرائيل و مناطق فلسطینی‌نشین دیدن کرد. ترامپ که قصد دارد دو طرف را به سوی مذاکرات تازه صلح سوق دهد از پدید آوردن چشم‌انداز "توافق نهایی" در منطقه سخن گفت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: