آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 خرداد ماه 1396 = 30-05 2017

ورود لپ تاپ به هواپیما؛ تصمیم تازه آمریکا

آمریکا طرح منع ورود لپ تاپ به پروازهای از مبدا اروپا را به طور موقت کنار گذاشت

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که در حال حاضر قصد اعمال محدودیت برای ورود لپ تاپ و وسایل الکترونیکی به پرواز های از مبدا اروپا را ندارد اما این طرح در صورت افزایش تهدید های امنیتی، اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیانیه این وزارتخانه می افزاید: با این حال جان کلی (وزیر امنیت داخلی آمریکا) در گفت و گو با مقام های اروپایی تصریح کرده است که طرح ممنوعیت ورود وسایل الکترونیکی در ابعاد تبلت و رایانه به بخش مسافران در هواپیما همچنان روی میز است.
در ادامه این بیانیه آمده است: هر اقدامی که برای تامین امنیت پرواز های تجاری نیاز باشد، در تناسب با اطلاعات امنیتی و سطح تهدید های موجود، انجام خواهد شد.
یک سخنگوی کمیسیون اروپا در همین رابطه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه، این خبر را تایید کرد و گفت که دو طرف برای افزایش همکاری ها در زمینه تقویت امنیت پرواز به توافق رسیده اند.
دولت آمریکا پیش از این ورود وسایل الکترونیکی بزرگتر از تلفن های همراه به پروازهای به مقصد آمریکا را از مبدا 10 فرودگاه در ترکیه، خاورمیانه و شمال آفریقا ممنوع اعلام کرده بود.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که مقام های امنیتی آمریکا مدعی ترفند جدید عناصر گروه داعش برای انجام عملیات های تروریستی با استفاده از جاسازی بمب در لپ تاپ ها و دیگر وسایل الکترونیکی شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: