آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 خرداد ماه 1396 = 29-05 2017

روایت فرانس 24 از دیدار پوتین و مکرون

شبکه تلویزیونی فرانس24 روز دوشنبه با پخش کامل نشست خبری روسای جمهوری فرانسه و روسیه، پیش بینی کرد که در این دیدار هیچ پیشرفتی در خصوص سوریه و اوکراین حاصل نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، عملکرد روسیه درباره اوکراین، بیش از پیش این کشور را نزد اروپا منزوی کرده است. اکنون ولادیمیر پوتین بیش از گذشته نیاز دارد که کشورش را از انزوای بین المللی خارج کند. در نشست امروز امانوئل مکرون و همتای روسی اش، درباره مسائل مهم از جمله سوریه و اوکراین بحث و گفت وگو شد اما بعید به نظر می رسد دو مقام بتوانند به موضعی مشترک در این زمینه ها دست یابند. تنها نقطه مشترکی که این نشست می تواند داشته باشد، رسیدن به تفاهمی برای مبارزه با تروریسم است.
ویرژینی هرتز کارشناس مسائل بین المللی شبکه فرانس 24 درباره انتخاب کاخ ورسای به جای کاخ الیزه برای مراسم استقبال از پوتین گفت: رئیس جمهور روسیه فردی مستبد است که بطور فزاینده ای آزادی های اجتماعی و مطبوعات را در کشور محدود کرده است. بسیاری از فرانسوی ها اکنون این سئوال را از خود می کنند که آیا وی می خواهد چاپلوسی پوتین را کند؟
وی ادامه داد: انتخاب کاخ ورسای به جای کاخ الیزه اقدامی بسیار زیرکانه از جانب مکرون بوده است. این انتخاب جنبه نمادین دارد چرا که در این مکان بود که 'پی یر لوگران' در سال 1717 روابط میان فرانسه و روسیه را برقرار کرد. در واقع لوگران روسیه را از انزوا خارج کرد و موجب شد این کشور به غرب و اروپا راه یابد.
پوتین نیاز دارد روسیه را از انزوا خارج کند.پوتین در سفری که به آمریکا داشت و با دونالد ترامپ ملاقات کرد، فکر می کرد بتواند روابط حسنه ای را با این کشور برقرار کند اما پس از ملاقات با ترامپ مأیوس شد. در حال حاضر هم پیش نویس یا قطعنامه ای برای امضا شدن وجود ندارد؛ در واقع نقطه مشترکی که این نشست می تواند داشته باشد رسیدن به تفاهمی برای مبارزه با تروریسم است.
به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین درحالی گفت و گوهای خود را آغاز کردند که بسیاری از منابع فرانسوی موضوع سوریه و اوکراین را مهمترین محور گفت و گوهای دو مقام اعلام کرده اند.
مکرون پیشتر گفته بود که گفت و گوهای او با رهبر روسیه در کاخ ورسای صریح و مطالبه گر و بدون کمترین عقب نشینی و مصالحه خواهد بود.
دیدار روسای جمهور فرانسه و روسیه در حالی برگزار می شود که سران کشورهای
'جی77' روز جمعه در نشست سیسیل بر لزوم تحریم های بیشتری علیه مسکو درباره موضوع اوکراین تاکید کرده اند. سایه اختلافات دوجانبه بر دیدار مکرون - پوتین حاکم است. روسای جمهور فرانسه و روسیه در حالی امروز با هم دیدار می کنند که دو کشور، اختلافات طولانی بر سر مسائلی همچون اوضاع اوکراین و سوریه داشته اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: