آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 خرداد ماه 1396 = 17-06 2017

بازداشت به اتهام سیاه‌ نمایی علیه پاسداران

بازداشت دو مدیر کانال‌‌های تلگرامی به اتهام «سیاه‌نمایی» علیه سپاه پاسداران

ناصر عتباتی٬ دادستان اردبیل از بازداشت دو مدیر کانال تلگرامی به اتهام «سیاه‌نمایی» علیه سپاه پاسداران و شورای نگهبان در این استان خبر داد
آقای عتباتی گفته «اين افراد به لحاظ فعالیت های مجرمانه دستگیر و بازداشت شدند.»

وی افزوده که این افراد «توسط سازمان اطلاعات سپاه كه با دستور قاطع دادستانی» شناسایی و بازداشت شده‌اند.

«اقدامات هدفمند در راستای تخريب و سياه نمايی عليه اركان ارزشی نظام به ويژه شورای نگهبان، قوه قضائيه و سپاه» از اتهامات این افراد اعلام شده است.

"سپاه مدیر کانال تلگرامی وزیر اطلاعات را بازداشت کرده است"

به گزارش رادیو آلمان، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از علی مطهری از بازداشت مدیر کانال تلگرامی وزیر اطلاعات توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داده است. مطهری این بازداشت‌ و بازداشت‌های مشابه را نشانه ضعف وزارت اطلاعات دانسته است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد تا به سوال شماری از نمایندگان در باره بازداشت تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی توضیح دهد.

این افراد در اسفندماه سال گذشته و در آستانه تشدید تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شدند. آن زمان این گمانه قوی بود که این کانال‌ها به محافل و افراد اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا تعلق دارند و می‌توانند در کارزار انتخاباتی سهمی عمده در تبلیغات به سود حسن روحانی داشته باشند.

علی مطهری در توضیح شوال نمایندگان از وزیر اطلاعات گفته است: «در پایان سال ۹۵ ما شاهد بازداشت تعدادی از مدیران کانال های تلگرامی بودیم که مخاطبان بسیاری داشتند. .. ما موضوع را پیگیری کردیم گفتند این بازداشت ها از طرف وزارت اطلاعات نبوده بلکه توسط اطلاعات سپاه بوده... البته گفته شده که مدیر کانال تلگرامی وزیر اطلاعات هم بازداشت شده است. این مسائل اشکال دارد که به ضعف وزارت اطلاعات برمی گردد.»

به گفته حسین نقوی، عضو کمیسیون امنیت ملی، وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال نمایندگان، با تأکید بر این نکته که میان دستگاه پلیس با دستگاه اطلاعات تفاوت وجود دارد، می‌گوید: «تشکیلات اطلاعاتی برای بگیر و ببند نیست، بلکه برای نگیر و نبند است. ما باید کاری کنیم که کار به اینجاها نرسد. با هزینه کمتر باید مسائل حاکمیت را حل کرد و قبل از اینکه ماهیت امنیتی پیدا کرد، باید حل شود تا هزینه آن در پایین‌ترین سطح بماند.»

نهادهای موازی و عدم پاسخگویی

وجود دستگاه‌های اطلاعاتی موازی در ایران و عملکرد متناقض آنها به‌ویژه در سال‌های اخیر که سازمان اطلاعات سپاه قدرت بیشتری گرفته پیوسته مسئله‌ساز بوده و از نظر منتقدان آزادی‌ها و حقوق مدنی بیش از پیش در معرض تعرض قرار گرفته است. پاسخگونبودن شماری از این نهادها و نبود نظارت مجلس بر آنها نیز مزید بر علت عنوان می‌شود.

تا کنون وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی موازی اغلب سعی کرده‌اند بر اختلافات و رقابت‌های خود سرپوش بگذارند. ولی اخیرا این اختلاف‌ها بروز علنی بیشتری می‌یابد. اسفندماه گذشته یک مقام وزارت اطلاعات در اقدامی بی‌سابقه ادعای سردار نجات،‌ قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه در مورد چندین عملیات اطلاعاتی را رد کرد و گفت که این عملیات منحصرا کار وزارت اطلاعات بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: