آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 خرداد ماه 1396 = 09-06 2017

خودکشی یک زندانی در زندان قزلحصار کرج

خبرگزاری هرانا – ساعتی قبل یک زندانی در زندان قزلحصار کرج اقدام به خودکشی کرد. وی که از متهمان جرایم مواد مخدر و بلاتکلیف در زندان بود تنها دقایقی پس از این اقدام جان باخت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۳۹۶، “سعید نادری گل دره” از طریق خوردن مواد شیمیایی اقدام به خودکشی کرد.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت که سعید نادری گل دره اهل شهر هرسین و به اتهام “حمل و نگهداری ۱۸ کیلو گرم هرویین” بازداشت و در وضعیت بلاتکلیف قرار داشت. این زندانی در واحد دو اندرزگاه چهارده سالن یک زندان قزلحصار به سر می برد.

به گفته این منبع مطلع “سعید در زمان انتقال به بهداری علائم حیاتی نداشت”.

آقای گل دره کمتر از یک سال بود که در زندان قزلحصار کرج بعنوان بازداشتی نگهداری می شد.

زندان قزلحصار در هفته های اخیر نیز شاهد خودکشی یکی از ماموران خود بود که به اتهام تلاش برای وارد کردن مواد مخدر به زندان دستگیر شده بود.

زندان قزل‌حصار یکی از بزرگترین زندان های ایران است که در سال ۱۳۴۳ در زمان حکومت پهلوی در منطقه کیانمهر کرج احداث گردید. این ندامتگاه دارای ۹ اندرزگاه، ۷ واحد ملاقات، ۱۴ واحد ستادی، شورای حل اختلاف، واحد طرح تکریم و حقوق شهروندی می باشد. قزل‌حصار در واقع متشکل از دو ندامتگاه است که بخش جنوبی آن ندامتگاه قزلحصار و بخش شمالی آن ندامتگاه کرج از ندامتگاههای استان البرز می باشد.در برخی گزارش ها این زندان را بزرگترین زندان خاورمیانه نامیده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: