آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 خرداد ماه 1396 = 13-06 2017

واکنش تهدیدآمیز کره‌شمالی به توئیت‌ ترامپ

کره‌شمالی در واکنش به توئیت تحریک‌آمیز رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد که نیویورک را با تسلیحات هسته‌ای هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، روزنامه دولتی کره‌شمالی موسوم به "رودونگ سینمون" که نقطه‌نظرات رسمی رهبر کره‌شمالی را منتشر می‌کند، در مطلبی نوشت: "جمهوری دموکراتیک خلق کره حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر با نیویورک فاصله دارد. این فاصله زیادی برای انجام یک حمله موشکی نیست. ترامپ اوایل امسال مدعی شد که دسترسی کره‌شمالی به تسلیحات هسته‌ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، هرگز اتفاق نمی‌افتد اما آزمایش‌های تسلیحات استراتژیک کره‌شمالی به وضوح ثابت کرد که این مسیر برای موشک‌های بالستیک آن چندان دور نیست."

به نظر می‌رسد این پیام، واکنشی به توئیت‌های ماه‌های گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باشد. به عنوان نمونه ترامپ در دوم ژانویه نوشته بود: "کره‌شمالی گفته است در آخرین مراحل ساخت موشک‌های هسته‌ای با قابلیت رسیدن به بخش‌هایی از آمریکاست. این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد!" او ۲۹ مه هم نوشت: "کره‌شمالی با یک آزمایش موشک بالستیک دیگر به همسایه‌اش چین بی‌احترامی بسیاری کرده است... اما چین سخت تلاش می‌کند!"

کره‌شمالی با آزمایش‌های موشکی‌ اخیرش به شدت نگرانی همسایگانش را برانگیخته است. از جمله این کشورها کره جنوبی است که سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا را در واکنش به این آزمایش‌ها در خاک خود مستقر کرده است.

در همین حال خبرگزاری یونهاپ امروز سه‌شنبه گزارش داد، یک پهپاد که ظن آن می‌رود برای کره‌شمالی بوده باشد، امرزو تصاویر هوایی از محل استقرار این سامانه گرفته و بعدا در راه بازگشت سقوط کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: