آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 خرداد ماه 1396 = 17-06 2017

برج جهنمی لندن؛ تظاهرات مقابل دفتر ترزا می

به گزارش رویترز ، شهروندان انگلیسی عصر امروز مقابل دفتر ترزا می نخست وزیر انگلیس در لندن در اعتراض به آتش سوزی برج گرنفل تظاهرات کردند.

پلیس لندن تایید کرده است حداقل 58 نفر در آتش سوزی روز چهارشنبه جان خود را از دست داده اند و شماری نیز هنوز مفقودالاثر هستند.

خشم مردم انگلیس از بی توجهی مقامات انگلیس در روز شنبه نیز سبب شکل گیری تظاهرات گسترده در لندن شده است.

برج گرنفل از استانداردهای کیفیت پایینی برخوردار بود و مقامات لندن هشدارهای ساکنان درباره وقوع فاجعه احتمالی را نادیده می گرفتند.

در این برج مسکونی 24 طبقه 600 نفر سکونت داشتند. عملیات خاموش کردن آتش گسترده در این برج با حضور بیش از 200 آتش نشان و به مدت بیست و چهار ساعت به طول انجامید.


گزارشی از مرگ دردناک یک پناهجوی 23 ساله سوری
پناهجوی سوری و سه ایرانی برج لندن (عکس زیر)

یک سازمان خیریه در انگلیس اعلام کرد نخستین قربانی آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن یک پناهجوی سوری بود که موفق نشد از این ساختمان فرار کند. (اولین عکس زیر)

به گزارش بی‌بی‌سی، یک سازمان خیریه گفته است که اولین قربانی آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن یک پناهجوی سوری بوده که در سال ۲۰۱۴ به انگلیس آمده بود.

«محمد حاج علی» ۲۳ ساله در رشته مهندسی عمران درس می‌خواند و در این برج در کنزینگتون زندگی می‌کرد.

این سازمان خیریه گفته است که محمد به همراه برادرش عمر در آپارتمانی در طبقه چهاردهم زندگی می‌کردند و پس از شدت گرفتن آتش‌سوزی سعی کردند فرار کنند، اما در راه‌پله‌ها یکدیگر را گم کردند.

ماموران آتش‌نشانی موفق شدند عمر را نجات دهند، اما محمد به آپارتمان برگشت و منتظر ماند تا ماموران او را نجات دهند.

سازمان خیریه همبستگی با سوریه گفته است که او به مدت دو ساعت با یک دوستش در سوریه در تماس بود. او تلاش کرد تا با خانواده‌اش تماس بگیرد اما به دلیل اوضاع سوریه این تماس برقرار نشد. او چهار سال بود که خانواده‌اش را ندیده بود.

این سازمان گفته است وقتی آتش به آپارتمان محمد رسید او از دوستش خداحافظی کرد و از او خواست تا پیامش را به خانواده‌اش برساند.

این سازمان خیریه خواهان تحقیقات دقیق در باره این آتش‌سوزی شده است.

عمر، برادر محمد حاج علی، در بیمارستان بستری است.

در آتش‌سوزی برج گرنفل لندن، حداقل ۱۷ نفر کشته شده‌اند و انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها افزایش یابد.


۳گم‌شده آتش سوزی که احتمال میرود ایرانی باشند

طبق آخرین آمار، تاکنون ١٧نفر آتش سوزی برج گرنفل جان خود را از دست داده اند اما این احتمال وجود دارد که تعداد کشته ها به بالای ۱۰۰ نفر برسد. تعداد زیادی از ساکنین برج ناپدید شده اند.
به گزارش خبرآنلاین؛ روزنامه تلگراف لیستی از ساکنان گمشده برج گرنفل پس از حادثه آتش سوزی دو شب پیش منتشر کرده است. در این لیست چند نام و تصویر به چشم می خورد که گمان می‌رود ایرانی باشند
- حمید کنی؛ ۶۱ساله
- صابر ندا؛ ۵۷ساله
- علی یاور جعفری؛ ۸۲ساله
۳گم شده آتش سوزی برج گرنفل لندن که احتمال میرود ایرانی باشند/ عکس
▪️حمید کنی مرد ایرانی 61 ساله‌ای است که در طبقه پانزدهم برج گرنفل زندگی می‌کرده و نام وی در لیست مفقودین حادثه آتش سوزی روز گذشته غرب لندن قرار دارد.
▪️حمید علی جعفری درباره پدرش علی یاور جعفری 82 ساله می‌گوید: پدرم از صبح زود که خانواده برای فرار از آتش تلاش می‌کردند دیگر دیده نشده است. او با مادر و خواهرم در آسانسور بودند. مادرم می‌گوید وقتی آسانسور به طبقه دهم رسیده دود زیادی داخل آن بوده است. پدرم نمی‌توانست درست نفس بکشد. از آسانسور بیرون رفته و بعد درهای آسانسور بسته شده و تا طبقه همکف دیگر توقفی نداشته است.
پسر علی یاور جعفری سعی کرده دوباره داخل برود و پدرش را پیدا کند و نجات دهد اما پلیس و نیروهای امدادی محوطه را بسته بودند و دیگر به او اجازه ندادند داخل برود. خانواده جعفری در هیچ بیمارستانی هم نتوانستند پدرشان را پیدا کنند./تلگراف
▪️خانواده صابر ندا، پدر مصدوم حادثه آتش سوزی که از همسر و پدرش خواست از آتش فرار کنند اما خودش مجروح شده بود و نتوانست آنها را همراهی کنند درخواست جستجو برای یافتن وی را دادند.
صابر ندا و همسر و پسرش در طبقه آخر برج گرنفل زندگی می‌کردند. و وقتی آتش به طبقات بالا زبانه کشید در خانه‌شان بودند. خانواده صابر می‌گویند وقتی آنها، شکیلا همسرش 45 ساله و فرهاد پسرش 24 ساله از بین آتش فرار می‌کرد او به دلیل اینکه مجروح شده بود نتوانست با آنها برود.
آخرین باری که صدای صابر ندا شنیده شد به ساعت 2:20 دقیقه زمان حادثه برمی‌گردد که با اقوامش تماس گرفته و به آنها گفته ساختمان آتش گرفته و هیچ کمکی وجود ندارد.
صابر ندا که نام شناسنامه‌ای وی محمد است آخرین بار ساعت 3:30 صبح همراه همسر و پسرش بوده اما پس از آن دیگر دیده نشده است

ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز





www.youtube.com/watch?v=iNWVpOMJb6s

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



پیشگو June 14, 2017 11:00 AM

خداوند به ساکنین زمین آرامش بدهد
گستردگی آتش در طبقات مختلف گویای
برنامه ریزی جهت آتش افروزی بوده
آرزوی آرامش برای باز ماندگان خواهانیم
و خود را همدرد مردم انگلیس میدانیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 14, 2017 11:38 AM

بنظر من سر نخ این آتش سوزی مهیب مربوط به این برج در لندن را باید در پرونده واقعی پلاسکو در چهار راه استانبول تهران جست نه در جای دیگر! ضمن تسلیت به بازماندگان این حمله تروریستی یاد آور میشوم که در ۳۸ سال پیش از شورش ۵۷ پادشاه خردمند ایرانزمین خطاب به قدرتهای برتر اعلان داشتند "اگر ما از ایران برویم ایران هم میرود، اگر ایران برود وحشت و تاریکی خاورمیانه و همه جهان را در بر خواهد گرفت، از سخنان زنده یاد شاهنشاه آریامهر پادشاه قانونی ایران!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: