آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 خرداد ماه 1396 = 14-06 2017

آمریکا هزاران نیرو به افغانستان می‌فرستد

آمریکا هزاران نیروی کمکی به افغانستان می‌فرستد

رادیو فرانسه: کاخ سفید واشنگتن تصمیم گیری دربارۀ اعزام نیروی کمکی به افغانستان را به عهدۀ وزیر دفاع این کشور، ژنرال جیمز ماتیس، گذاشت. فرماندهان نظامی آمریکا در منطقه از ماهها پیش خواستار اعزام هزاران نیروی نظامی کمکی به افغانستان به منظور پشتیبانی از حکومت این کشور در مقابل طالبان شده اند.

یک مقام کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، دست وزیر دفاع آمریکا، ژنرال ماتیس، را برای پاسخگویی به درخواست ژنرال جان نیکلسون، فرماندۀ آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان، باز گذاشته است. به گفتۀ آگاهان بعید است که وزیر دفاع آمریکا با اعزام نیروهای کمکی به افغانستان مخالفت بکند. جیمز ماتیس سه شنبه سیزدهم ژوئن در کنگرۀ آمریکا خواستار اتخاذ تدابیر فوری در مقابل پیشروی های طالبان در افغانستان شد و گفت : روند جنگ در افغانستان به سود آمریکا نیست و باید به این روند در اسرع وقت خاتمه داد.

به گفتۀ منابع آگاه فرماندهان نظامی آمریکا در افغانستان خواستار اعزام سه تا پنج هزار نیروی کمکی به این کشور شده اند. طالبان همچنان مواضع خود را در افغانستان توسعه می دهند. آنان شنبه گذشته در جریان یک درگیری سه سرباز آمریکایی در ولایت ننگرهار را کشتند و یک نفر دیگر را زخمی کردند. ٨٤٠٠ نیروی نظامی آمریکایی در افغانستان عمدتاً سرگرم آموزش نیروهای نظامی این کشور هستند و استثناً در عملیات رزمی علیه شورشیان مسلح شرکت می کنند.

با ورود نیروهای کمکی به افغانستان، ارتش آمریکا خواهد توانست آموزش های خود را به سربازان و نه صرفاً افسران ارتش افغانستان تعمیم بدهد و بر شمار مشارکت خود در عملیات رزمی برای پشتیبانی از نیروهای دولت مرکزی بیفزاید. ژنرال ماتیس در عین حال خواستار بازتعریف راهبرد آمریکا در افغانستان شده پس از آنکه رئیس جمهوری پیشین آمریکا، باراک اوباما، بخش عمدۀ نیروهای این کشور را از افغانستان خارج کرد. شمار سربازان آمریکایی در افغانستان در سال ٢٠١١ به ١٠٠ هزار نفر بالغ می شد. باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، این تعداد را به ٨٤٠٠ تن کاهش داد.

ژنرال ماتیس در سخنانش در کنگرۀ آمریکا با اشاره به حضور نیروهای کشورش در اروپا و کره جنوبی خواستار حضور درازمدت قوای آمریکایی در افغانستان و تجهیز آنها به سلاح های پیشرفته تر شد. وزیر دفاع آمریکا ابراز اطمینان کرد که اکثریت مردم افغانستان از حضور نظامی درازمدت آمریکا در کشورشان حمایت می کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: