آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 خرداد ماه 1396 = 14-06 2017

تعويق سخنرانی ملکه به‌ خاطر پوست بز!

خبرگزاري آريا - سخنراني سالانه اليزابت دوم، ملکه انگليس در پارلمان اين کشور به تعويق افتاد چراکه مطابق با رسم سلطنتي، متن اين سخنراني بايد روي پوست بز نوشته شود.

به گزارش منابع خبري، ترزا مي، نخست وزير انگليس به علت شکست توافق ميان دو حزب محافظه کار و اتحاد دموکرات ايرلند شمالي، سخنراني ملکه را در نشست روز دوشنبه هيات وزيران به تعويق افتاد.

براساس سنت سلطنتي بسيار قديمي در انگليس، متن سخنراني ملکه با کيفيت بسيار عالي بر روي پوست بز نوشته مي شود. اين نوع کاغذ مي تواند در برابر عوامل تاثيرگذار خارجي تا 500 سال در آرشيو مقاومت کرده و سالم بماند.

از آنجا که متن سخنراني مذکور قبل از مشخص شدن نتايج انتخابات اخير انگليس -که بر خلاف انتظار رقم خورد- نوشته شده، بايد تغيير کند و متن آن از نو نوشته شود. نوشتن متن جديد بر روي پوست بز زمان بر است و خشک شدن جوهر روي آن چند روز طول مي کشد، بنابراين به انداختن سخنراني ملکه ضروري به نظر مي رسد.

ملکه انگليس طبق قوانين در آغاز هر دوره پارلمان اين کشور، در آنجا سخنراني مي کند.



آرمین June 15, 2017 08:07 AM

برای بعضیها جای یوال داره که چطور در قرن بیست و یکم و پیشرفت تکنولوژی چرا هنوز از "پوست بز باید استفاده بشود ، ولی گذشت آن زمان که هر چی که میدیا به مردم دیکته میکرد مردم هم اونو قبول کنن ، امروزه پوست بز برای نگه داری در آرشیو هیچ توجیهی نداره!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: