آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 خرداد ماه 1396 = 16-06 2017

اعتراض دانشجویان دختر در اهواز + فیلم

من یک دانشجو :اعتراض دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه چمران اهواز به دومین شب خود رسید ،این تجمعات که از شب چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه جاری شروع شده است در اعتراض به خرابی سیستم خنک کننده در خوابگاه در درمای هوای ۵۰ درجه شهر اهوازاست . (فیلم زیر)
در حالی که دانشجویان از شدت گرما قادر به درس خواندن و زندگی در خوابگاه را ندارند، مسئولان دانشگاه در طول روز پنجشنبه ۲۶ خرداد برای رفع مشکل گرمای ۵۰ درجه فقط چند عدد پنکه در اختیار دانشجویان قرار داده بودند ، دانشجویان در تجمع شب دوم پنکه را به نشانه اعتراض برگرداندند .
به گزارش «من یک دانشجو» ، دانشجویان با تجمع در محوطه خوابگاه ،دانشجویان دیگر را به حمایت فراخواندند، دانشجویان شعار میدادند«هم خوابگاهی،حمایت حمایت». در ادامه تجمع رئیس دانشگاه در جمع دانشجویان معترض حاضر شد ولی دانشجوبان با شعار «دروغگو،دروغگو» از وی استقبال کردند، این واکنش دانشجویان به دلیل مصاحبه رئیس دانشگاه با برنامه خبری ۲۰:۳۰ بود که در آن “بسته شدن در خوابگاه به روی دانشجویان ” را تکذیب کرده بود.
حضور رئیس دانشگاه به همراه چند نفر از معاونان مشکلی از دانشجویان حل نکرد ، در مقابل وعده ها دانشجویان خواستار تعهد کتبی و امضای آنها بودند که رئیس دانشگاه از دادن تعهد کتبی امنتاع کرد و این باعث نارضایتی بیشتر دانشجویان شد.
بنابه گزارش های رسیده به «من یک دانشجو» ، تعدادی از استادانی که در جمع دانشجویان بودند از خواسته دانشجویان دفاع کرده و پیشنهاد لغو امتحانات تا شهریور ماه بعد از حل مشکلات خوابگاه را دادند ولی این پیشنهاد هنوز تصویب نشده است و دانشجویان هم چنان در شرایط سخت گرما به سر می برند.
شایان ذکر است که جواب معاون دانشگاه در بین دانشجویان به این اعتراضات این بود که ” این مشکل تا سه ماه آینده حل نمی شود”، این درحالی است که دانشجویان و پیمانکار خوابگاه از ماهها قبل مشکلات فرسودگی سیستم خنک کننده را به اطلاع مسئولان رسانده بودند.
هم چنین در دور روز گذشته ،کاربران توئیتر وسایر شبکه های اجتماعی و دانشجویان سایر دانشگاهها با هشتگ #دانشجوپزی از دانشجویان معترض دانشگاه چمران حمایت کرده اند.




www.youtube.com/watch?v=mIgHAFDU8FA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: