آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 خرداد ماه 1396 = 19-06 2017

روزنامه: تحریم‌های جدید بسیار خطرناک‌ است

تحریم های جدید آمریکا چه معنايی دارد؟
مقام حکومتی: برجام اینبار نابود شد
برای اولین بار، آمریکا تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران به اتهام حمایت از تروریسم اعمال می‌کند
تحریمهای سنای آمریکا یک الحاقیه محرمانه دارد؟
این مادر تحریمها است

روزنامه حکومتی "وطن امروز" در مطلبی تحت عنوان "سیاهچاله" نوشت: تحریمهای مصوب سنا با تکرار اتهام حمایت از تروریسم توسط سپاه پاسداران امکان قرار دادن نام سپاه در لیست سیاه تروریسم و تحریم کامل آن را می‌دهد که از لحاظ روانی می‌تواند به‌ شدت بر مبادلات خارجی ایران مؤثر باشد.

این منبع نوشت: تحریم‌های جدید بسیار بسیار گسترده‌تر و خطرناک‌تر از تحریم‌های مربوط به برجام است. با این تحریمها به معنای واقعی با یک "سیاه‌چاله تحریم" روبه‌رو می‌شویم که افراد و نهادهای ایرانی فراوانی را با خود به درون لیست تحریم خواهد کشاند.

تلویزیون اسکای نیوز نیز در گزارشی در همین رابطه گفت: تحریمهای جدیدی که در سنای آمریکا تصویب شد بیانگر این پیام واشنگتن به رژیم تهران است که دوره گفتگو تمام شده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز روز یکشنبه در گزارشی به تحریم های جدید سنای آمریکا پرداخت و نوشت: استراتژی ضد جمهوری اسلامی غرب بعد از امضای توافق هسته ای در حال شکل گرفتن است.

این منبع نوشت: مجلس سنای آمریکا به طور فزاینده ای تصمیم گرفته است تا حکومت ایران را بخاطر نقض حقوق بشر و انجام آزمایش های موشکی تحت فشارهای جدیدی قرار دهد و این نشان میدهد که آمریکا بیش از گذشته در قبال رژیم تهران و برنامه های آن منسجم شده است.

جروزالم پست در ادامه نوشت: حتی چهره های دموکرات مجلس سنا نیز براین باور بودند که باید رژیم ایران را برای فعالیت هایش در منطقه حتی با وجود امضای توافق هسته ای تحت فشار قرار داد و در حال حاضر نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات بایکدیگر متحد شدند و با اکثریت آرا تحریم های شدیدی را وضع کردند.

این منبع افزود: کاملا می توان از این روند نتیجه گرفت که موضع کنگره آمریکا به طور کامل به حالت قبل از امضای توافق برجام برگشته است و دموکرات ها و جمهوری خواهان در این باره که تحریم ها وسیله ای جدی برای فشار به حکومت ایران است، اتفاق نظر دارند. نتیجه استراتژی این چند ساله نیز نشان میدهد که برای آمریکایی توافق برجام موقتی بوده است و اکنون مقابله با رژیم تهران باید آغاز شود.

جروزالم پست در پایان نوشت: اعمال تحریم های اخیر می تواند عواقب اقتصادی و دیپلماتیکی شدیدی علیه منافع خود آمریکا را در پی داشته باشد اما باید این را پذیرفت که با تصویب این تحریم ها توسط کنگره و دولت ترامپ دیگر باید عادی شدن تجارت با رژیم تهران را فراموش کرد.


برجام اینبار نابود شد

محمد جواد لاریجانی روز گذشته گفت: مصوبه اخیر سنای آمریکا، برجام را کلاً از خاصیت می‌اندازد و اساسا اثر منافع جمهوری اسلامی را در برجام منهدم می‌کند.

از سوی دیگر یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برجام با تحریم اینبار آمریکا نابود شد.

آخوند سلیمی به خبرگزاری فارس گفت:‌ اگر تحریم‌های قبلی توجیه می‌شد که فقط با روح برجام منافات دارد این تحریم اخیر هم با روح، جسم و همه چیز برجام منافات دارد و برجام با این تحریم نابود شد.

وی افزود:‌ این‌که این طرح با 98 رای در سنا تصویب می‌شود نشانگر این است که آمریکایی‌ها تا چه اندازه نسبت به جمهوری اسلامی کینه دارند.

این عضو مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آقای صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) که در مجلس آن قسم‌های غلیظ را می‌خورد که اگر برجام را نقص کنند همه چیز را به سرعت برمی‌گردانیم، حالا بیاید پیچ و مهره‌ها و سانتریفوژها را دوباره وصل کند اما شما که در رآکتور اراک بتون ریختید چند سال طول می‌کشد تا مانند قبل شود؟

همزمان تلویزیون جمهوری اسلامی گفته تحریمهای سنای آمریکا یک الحاقیه محرمانه دارد.

این منبع گفت: برخی از این تحریمها پیچیده‌تر از تحریمهای قبل از برجام هستند. در حقیقت تصویب این تحریمهای جدید بی‌اعتنایی به برجام است و این‌که دست رئیس‌جمهور آمریکا را برای اقدامات دیگری باز می‌گذارد.

این منبع افزود: یک الحاقیه محرمانه هم دارد که از نگاه کارشناسان مهمتر از متن خود این تحریمها است و اینکه ایران را کشوری فوق‌العاده خطرناک معرفی کرده است.

سنای آمریکا روز پنج شنبه در رای‌گیری نهایی، طرح تحریم جدید حکومت ایران را تصویب کرد

بر اساس گزارش صدای آمریکا، طرح تحریم جدید ایران به خاطر حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر به 51 رای نیاز داشت و به راحتی در سنا تصویب شد.

براساس این طرح، افراد مرتبط با برنامه موشک بالستیک ایران و کسانی که با آنها معامله دارند را هدف قرار می‌دهد. دولت آمریکا ظرف مدت 90 روز، باید تحریم های جدیدی علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه های موشکی ایران تصویب کند.

همچنین بر اساس یکی دیگر از طرح ها، سپاه پاسداران به طور مستقیم تحت تحریم قرار خواهد گرفت. آمریکا پیشتر در سال 2007 نیروی قدس سپاه پاسداران را تحریم کرده بود.

برای اولین بار، آمریکا تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران به اتهام حمایت از تروریسم اعمال می‌کند.


موضع وزارت خارجه آمریکا

به گزارش ایسنا و به نقل از هیل (نشریه کنگره)، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شد و از وضع تحریم‌های جدید علیه رژیم تهران استقبال کرد.

در بخشی از این نشست، تیلرسون از سوی اعضای کمیته روابط خارجی درباره طرح سنا برای تحریم گسترده حکومت ایران بویژه سپاه پاسداران مورد پرسش قرار گرفت که او گفت از نظر او این تحریم‌ها کار خوبی است.

وزیر خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای نیز گفت: وزارت خارجه بر اساس دستور رئیس‌جمهوری در حال بازبینی سیاست خود در قبال رژیم تهران است.

وی که برای دفاع از بودجه پیشنهادی دولت در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود، در بخشی از بیانیه ابتدایی‌اش، گفت: رژیم ایران به فعالیت‌ها و مداخلاتی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در تشریح این اقدامات گفت: پشتیبانی از رژیم ظالم بشار اسد، حمایت مالی از شبه‌ نظامیان خارجی در عراق و یمن که دولتهای مشروع را تضعیف می‌کند و تامین تسلیحات سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله که متحد ما اسرائیل را تهدید می‌کند.

سنای آمریکا قرار است این هفته طرح جدید تحریم را بررسی کند. این طرح که در کمیته روابط خارجی قبلا رای آورده، باید در صحن سنا نیز رای بیاورد تا بعد با امضای رئیس‌جمهوری به قانون تبدیل شود.


این مادر تحریمها است

یکی از کارشناسان سپاه پاسداران نسبت به تحریمهای جدید آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت:‌ آمریکایی‌ها اخیرا بمبی انداخته‌اند توی افغانستان و گفتند این مادر بمبها بود، این هم مادر تحریمها است، یعنی صد رحمت به تحریمهای قبل از برجام!

مجری برنامه صداوسیما پرسید: فکر می‌کنید مصوبه شده؟

فوائد ایزدی در پاسخ گفت: بله امروز فردا کارش تمام است، این طرح برای اولین بار سپاه را در لیست گروههای تروریستی میبرد، قبلا نیروی قدس سپاه بود، الآن کل سپاه بر اساس این طرح در لیست میرود، تصویب هم خواهد شد، ترامپ هم به‌ نظر نمی‌ رسد بخواهد وتو کند.



Cina June 15, 2017 09:13 PM

شریان درآمد رژیم باید قطع شود که نتواند دنیا را به آشوب بکشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


خشایار June 16, 2017 12:57 PM

الحاقیه اش دادن مجوز به رییس‌جمهوری آمریکا از سوی سنا برای استفاده از زور(حمله نظامی) علیه رژیم ایران است در زمانی که رژیم آخوندی بعد از این تحریم ها باز هم دست از نقض حقوق بشر، برنامه موشکی و حمایت از تروریسم بر ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش June 17, 2017 04:59 PM

برجامی که ترامپ به جمهوری اسلامی خواهد داد برای مردم ایران هم منفعت بسیار دارد بر خلاف برجام اوباما که فقط برای رژیم اسلامی منفعت داشت برجام این دفعه ایی یک جام زهر اساسی است که دمار از روز رژیم اسلامی در خواهد آورد

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar June 17, 2017 06:20 PM

عکسی از ترامپ دیدم در مورد تحریم کوبا
همه دور وری های ترامپ وزرا و غیره کراواتشون درست رنگ کراوات ترامپ بود و قرمز
چاپلوسی فقط مختص ما نیست
نمیدانم چرا قرمز
مگر قرمز رنگ چپ نیست
شاید بعلت دوستی با پوتین

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر June 17, 2017 10:27 PM

اکبر جون شما از اینایی هستی که هنوز توی رویای کلینتونی؟ اومدی اینجا نظر بی ربط بدی به روش سایبری های آخوندی که حواسها از خبر به این مهمی پرت بشه یا با زدن حرفای دلسرد کننده مردم رو ناامید کنی؟ شما هنوز نمیدونی رنگ قرمز رنگ حزب جمهوری خواه امریکا هست؟ همه ی اعضای دولت ترامپ جمهوری خواه هستند و‌ همشون هم کراوات قرمز می زنن در ضمن ربط اینکه قراره یکی از متحدین و سگان درگاه پوتین نابود بشه به رنگ قرمز چی بود رو فقط سایبری چی های آخوندی میتونن بگن

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهرداد June 18, 2017 09:43 AM

اکبر آقا با درود،
چون شما آدم با هوش وکنجکاوی هستید و در باره رنگ کراوات
آقای ترامپ و دیگر همکارانش نوشته اید خدمت شما عرض کنم که
هر رنگی چم (معنی) دارد که برایتان در زیر می نویسم۰
آبی= آرامش
زرد= حسد ورزی،اعتماد، آمادگی دوستی
نارنجی=نیرومندی، (رنگ خورشید انرژی) فعالیت جسمی
سبز= تفاهم ، کمک یاری کردن، راضی بودن
قرمز= عشق ودوست داشتن واین رنگ خون که مایع زندگی است
بنفش= رنگ روح روان و خرد است
سفید=از نظر فیزیکی ترکیبی از همه رنگ هاست و پاک بودن را
معنی می دهد۰ رنگ سرخ روی پرچم به چم(معنی) عشق به
میهن و استقلال آن است اینطور که سرباز در جنگ خون می
ریزد تا میهن چهار چوب خود را حفظ کند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهرداد June 18, 2017 12:08 PM

اکبر آقا با درودی دوباره،
حال که در باره رنگها نوشتم لازم می دانم چیز دیگری
به آن اضافه کنم شاید جالب باشد۰ آرم یا Logo راه آهن
آلمان چند سال پیش رنگ سفید روی قرمز بود۰ که از دو
حرف لاتین تشکیل شده۰ حالا اگر به آن نگاه کنی رنگ قرمز
روی سفید است۰ طراحی که این کار را انجام داده 6 میلیون
مارک دریافت کرده صحبت قبل از سال 2002 میلادی که پول
آلمان مارک بود است۰ این را نوشتم تا دوستان بدانند که تغییر
خرج بر می دارد۰ من وقتی فکر می کنم که ما رژیم آیت الهی
را می خواهیم به رژیم دمکراسی تبدیل کنیم چه کار دشواری در
پیش داریم و چه جوانان میهن پرست و فر هیخته را از دست
خواهیم داد۰ شاید ما هم خدای ناکرده از آنها باشیم۰ ما چون در
غرب زندگی می کنیم دمکراسی را یادگرفته ایم چون این واژه
را که نام بردم باید یاد گرفت و راه مطالعه بدست نمی آید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهرداد June 18, 2017 12:08 PM

اگر مثلا در حال دگر گونی به ایران برویم و از حقوق
بشر گفتگو کنیم شاید عده ایی روی سر ما بریزند وبگویند
این از دست اندرکاران رژیم است و او را اعدام کنید و
چنان که می دانید این موضوع دو روز پیش برای من اتفاق
افتاد و اگر شما و آقا داریوش (با عرض ادب خدمت ایشان)
پا درمیانی نمی کردید دوستی با حرف هایش مرا گلوله باران
می کرد۰ گاهی در اینترنت کامنت هایی از کسانی که خود را
Opposition می نامند و فحش های بد می نویسند می بینم۰
وقتی اینها را می خوانم با خودم می گویم این می
خواهد جای آن دیگری را بگیرد پس چه فرقی بین آنها هست؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar June 18, 2017 12:19 PM

تشکر آقای اردشیر
من نمیدانستم
با سوید مقایسه کرده بودم که چپ قرمز و راست آبی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar June 18, 2017 02:47 PM

مهرداد عزیز
در مورد رنگ قرمز ندانسته قضاوت کردم
با پوزش
شاید در رابطه با کوبا بود و ما جوانان دهه ۶۰ سمپاتی خاصی به کوبا و فیدل چه غلط یا درست داریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


قلندر June 18, 2017 05:32 PM

خوبه جونواى دهه شصت خودشون اعتراف مى كنند كه به چه کسانی سمپاتى دارند، خب ديگه كسى كه با كاستروى ادمخور سمپاتى داشته باشه ميشه مريد خمينى و انقلابى دو اتيشه ولى خب چون خمينى تى پا زد بهشون حالا برا خالى كردن درد دلشون ميان خودشونو رو مخالف جا مى زنند ! خيلى جالبه كه هنوزم از فعل زمان حال استفاده مى كنند بدين معنى كه هنوزم اونطرفى هستند و اعلام وفادارى مى كنند ، كمونيسم رو تو دنيا اب برد ولى هنوز انقلابيون سرخ به اصطلاح ايرانى هنوز اينو نفهميدن خدا شفاتون بده كه تا شما هستيد ايران روى خوش نمى بينه

گزارش یا اعتراض به این نظر


arash June 19, 2017 09:47 AM

اقایان محترم سایتهای خبری بیخود و بی جهت هیاهو برای هیچ راه نیاندازید اگر تحریمهای سابق قادر بود کاری را از پیش ببرد که تا کنون انجام میشد با این تحریمها ی جدید که ادعا میکنید بسیار هولناک و شدید و پیچیده! و یک متمم الحاقی بسیار بسیار خطرناک دارد بیخود و بی جهت های و هوی راه نیندازید و سیاست امریکا در قبال کره شمالی و جمهوری اسلامی و سوریه فقط تحریم و تحریم و تحریم است و قادر به انجام کاری نیست و این سیاسیت احمقانه بچه گانه و ابلهانه وتحریم بازی ۳۹ سال است که ادامه دارد و با جمهوری اسلامی و کره شمالی و سوریه ادامه میدهند کتملا پوچ و تو خالی بوده و اروپا و چین با ایران معاملات سنگین تجاری دارند امریکا خودش را بیش از این مضحکه ملتش و دنیا قرارندهد زیرا سیاست امریکا در قبال جمهوری اسلامی و کره شمالی وسوریه بصورت کاملا مفتظحانه شکست خورده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: