آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 خرداد ماه 1396 = 19-06 2017

سوریه؛ تحلیل مقام روس از اقدام دیشب آمریکا

مسکو: اسقرار موشکهای آمریکا در سوریه

"آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که سرنگونی جنگنده-بمب افکن «سوخوی-22» نیروی هوایی ارتش سوریه ثابت می کند که آمریکا یک جنگ علنی علیه نظام سوریه را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، این سناتور روس در صفحه تویتر خود نوشت: سرنگونی جنگنده سوخوی-22 سوریه در آسمان شهر رقه گویای تحقق یک جنگ علنی علیه دمشق است. کجای این اقدام، «تدافعی» است؟ رقه شهری در داخل خاک سوریه است، نه شهری آمریکایی!»

همزمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکا قبل از سرنگون کردن هواپیمای ارتش سوریه، از کانال ارتباطی با روسیه استفاده نکرد و به همین دلیل همکاری با آمریکا در زمینه برقراری امنیت پروازها در آسمان سوریه را متوقف می‌کند.

شب گذشته ستاد فرماندهی نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا تایید کرد که یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی یک جنگنده ارتش سوریه را در جنوب شهر رقه منهدم نموده است.

بر اساس اطلاعات این فرماندهی، در ساعت 18،43 به وقت محلی هواپیمای سوخوی رژیم سوریه مناطق نزدیک مواضع نیروهای مسلح مخالف سوری (کردها) را بمباران کرد که بلافاصله توسط جنگنده اف 18 آمریکایی هدف قرار گرفته و سرنگون شد.


اسقرار موشکهای آمریکا در سوریه

روسیه روز پنجشنبه آمریکا را متهم کرد در منطقه التنف نزدیک مرز اردن علیه ارتش سوریه موشک مستقر کرده است.

وزارت دفاع روسیه ضمن تأیید استقرار سامانه موشک‌انداز بردبلند هیرماس آمریکا در جنوب شرق سوریه، نسبت به احتمال هدف قرار گرفتن ارتش سوریه با این موشک‌ها هشدار داد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه نسبت به «احتمال بکارگیری موشک‌اندازهای برد بلند هیمارس بر علیه ارتش سوریه» در منطقه حساس «التنف» در جنوب شرق سوریه هشدار داد.

دیروز بود که معارضان سوری از انتقال موشک‌اندازهای بردبند هیمارس از اردن به سوریه خبر دادند؛ هیمارس که ظاهری شبیه کاتیوشا دارد، می‌تواند اهداف خود را در ۳۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

در بیانیه امروز وزارت دفاع روسیه، ضمن تأیید این خبر، نسبت به نیت آمریکایی‌ها از استقرار چنین سامانه‌ای در منطقه حائل میان مرز سوریه، عراق و اردن هشدار داده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک حمله گسترده موشکی آمریکا به ارتش سوریه محتمل است.



کاریکامراناتور June 19, 2017 12:17 PM

چقدر این روس ها و آخوندها نه تنها پررو که وقیح هستند اگر سوریه را کشوری مستقل میدانید پس شما انجا چه میکنید!؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو June 19, 2017 01:08 PM

آقای نماینده روس سوریه سقوط میکند حکومت ایران به دست مردم تار و مار میشود و ایران فردا استانهای که شما به سرقت بردید در قرارداد ننگین ترکمن چای
آنها را به صورت فدرال فرا خوانی خواهیم کرد و شما میمانید و سیبری و مقداری یخ هرجا که روسها قدم میگذارند دزدی فحشا و فساد رشوه و جنایات افزون میشود
بهتر نیست که به جای حضور در کشور های نا متمدن به کشور خودت برسی
با پوزش اکثر روسپی های اروپا روس هستند و یا مدارک تحصیلی شما
کلا پولی است بهتر است آقای پوتین به کشور رو به ویرانی روسیه تمرکز کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


رامتین June 19, 2017 04:22 PM

خوشم میاد رفتار روسها درست شبیه آخوندهاست! بشار و روسها خوب میدونن که اگر بساط داعش جمع بشه دیگه بهانه ای ندارن برای جنگیدن چرا که داعش یک نعمت برزگ هم برای رژیم هم برای روسهاست و خود پوتین هم خوب میدونه دوران ترامپ دوران حاج حسین نیست وقتی امریکاییها پایگاه بزنن یعنی بساط همه چی جمع! این همون منطقه پرواز ممنوع که ترامپ در دوران انتخابات حرف زده بود بنابراین رژیم بشار و سپاهیان مفتخور خوب گوش کنن که شوخی در کار نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: