آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 خرداد ماه 1396 = 17-06 2017

سؤال از روحانی بخاطر غارتگران کاسپین

به گفته یک نماینده مجلس، تاکنون ۸۴ نماینده مجلس، سؤال از رئیس‌جمهور، به دلیل نقایص نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات اعتباری را امضا کردند.

به گزارش مشرق، علی وقفچی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی؛ با بیان اینکه هم اکنون تعداد امضاهای جمع آوری شده برای سوال از رئیس جمهور در خصوص بحران موسسه کاسپین به ۸۴ امضا رسیده است، گفت: با توجه به اینکه حداقل تعداد امضاهای لازم برای سوال از رئیس جمهور ۷۵ امضا است، شرایط قانونی برای سوال از آقای روحانی فراهم شده و هیئت رئیسه بایستی به این موضوع رسیدگی کند.

بانی طرح سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه هرچند در حال حاضر تعداد امضاهای این موضوع بالغ بر۸۷ عدد میباشد، اما تعدادی از نمایندگان طی تماسهای تلفنی اعلام کرده اند که از سوال انصراف داده‌اند، با این وجود تعداد امضاهای این طرح بیشتر از ۷۵ امضا بوده و به این ترتیب مشکلی برای طرح سوال از رئیس جمهور وجود ندارد.

وقفچی با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور هرچند سال یکبار تکرار میشود و به همین دلیل سربرگ خاصی برای این منظور در مجلس شورای اسلامی تهیه نشده است، گفت: آخرین بارفرآیند سوال از رئیس جمهور از رئیس دولت دهم صورت گرفته و مجلس عمدتا با سوال از وزرا مشکلات ایجاد شده را حل و فصل میکند اما در موارد خاصی نمایندگان ناچارا به سمت سوال از رئیس جمهور نیز حرکت کنند.
وقف چی پیشنهاد کرد، دولتمردان بهتر است به جای فرافکنی در خصوص تعداد امضاهای جمع شده برای سوال از روحانی، به دنبال حل و فصل مشکلات ایجاد شده برای موسسه کاسپین باشند.

دلیل این پرسش، «نقص در نظارت بانک مرکزی» و «مشکلات چند سال اخیر مردم در برخی مؤسسات اعتباری مانند آرمان و کاسپین و ثامن الحجج» عنوان شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: