آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 خرداد ماه 1396 = 18-06 2017

یکصد ضربه شلاق برای یک کودک-مجرم

خبرگزاری هرانا – پسر ۱۷ ساله ای که متهم است پسر ۱۴ ساله ای را پس از درگیری در دنیای مجازی به منزل خود کشانده و آزار داده است به اتهام ادم ربایی و آزار با حکم دادگاه به پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و صد ضربه شلاق محکوم شد. حکم شلاق از جمله مواردی که است که نافی اصل کرامت انسانی است. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزای هرانا به نقل از برنا، چندی پیش پسری ۱۴ ساله همراه پدرش به یکی از کلانتری‌های پایتخت مراجعه کرد و گفت: «امروز یکی از بچه‌های محل با موتور مقابل مدرسه‌ام آمد و به بهانه حل اختلافات مرا سوار کرد. ما مدتی قبل در تلگرامبا هم درگیر شده و کار به فحاشی کشیده بود. قرار بود مسائلمان را حل کنیم، اما او ناگهان تغییر مسیر داد و مرا به خانه‌اش کشاند. آنجا به زور با پارچه چشمانم را بست و پس از ضرب و شتم، مورد آزار قرار داد. سپس رهایم کرد.»

با ثبت این شکایت، متهم ۱۷ ساله دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد تا پرونده‌اش برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گیرد.

شاکی در جلسه دادگاه، بار دیگر درخواست مجازات کرد. سپس متهم ۱۷‌ساله گفت: «شاکی به من فحاشی کرده بود برای همین می‌خواستم رویش را کم کنم. روز حادثه با موتور سراغش رفتم و به بهانه صحبت کردن سوارش کردم، اما ناگهان او را به خانه‌ام بردم، چشم‌هایش را بستم و پس از ضرب و شتم مورد آزار قرار دادم.»

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم را به جرم آدم‌ربایی به پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و به اتهام آزار به صد ضربه شلاق محکوم کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: