آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 خرداد ماه 1396 = 21-06 2017

تحلیل شورای روابط خارجی از تغییرات عربستان

تحلیل رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از تغییرات عربستان

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار پیامی به تغییرات انجام شده در هرم قدرت عربستان سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، «ریچادر هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در این پیام که در توئیتر منتشر کرده می نویسد: با این تغییر در عربستان کسی به قدرت رسید که دنبال ریسک کردن است؛ در کشوری که سالها مردانی ریسک گریز در قدرت بودند.

لازم به ذکر است سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور فرمانی پادشاهی محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران با حفظ سمت وزیر دفاع انتخاب کرد.

این اولین بار در تاریخ عربستان است که حکومت از پدر به پسر منتقل میشود، از زمان تأسیس پادشاهی آل سعود تخت و تاج از برادر به برادر منتقل میشده است. با توجه به اختلافات داخلی آل سعود بعد از شکست های محمد بن سلمان در جنگ یمن، احتمال مخالفت با این تصمیم نیز وجود دارد.

بر اساس فرمان پادشاهی که در خبرگزاری رسمی عربستان واس منتشر شده، پادشاه عربستان محمد بن نایف برادر زاده خود را از ولیعهدی و معاونت رئیس شورای وزیران و وزارت کشور برکنار کرده است.

بر اساس این خبر عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز وزارت کشور را بعد از محمد بن نایف برعهده خواهد داشت و بندر بن فیصل بن بندر بن عبدالعزیز معاون سازمان استخبارات (اطلاعات) عربستان شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: