آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 تیر ماه 1396 = 22-06 2017

انفجار انتحاری هلمند؛ دهها کشته و زخمی

در یک انفجار انتحاری در ولایت هلمند حد اقل ۲۰ تن کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند. این حمله روز پنجشنبه ۲۲ ژوئن با یک ماشین مملو از مواد انفجاری در برابر یک بانک در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند افغانستان رخ داد.

عمر ژواک، سخنگوی والی هلمند به خبرگزاری رویترز گفت انفجار در برابر نمایندگی " کابل بانک نو" و هنگامی روی داد که شمار زیادی از غیرنظامیان و افراد ارتش و پلیس در محل حضور داشتند.

سلام افغان، سخنگوی دیگر والی هلمند به خبرگزاری فرانسه گفت که منابع پزشکی لشکرگاه از رسیدن تعداد زیادی از اجساد به بیمارستان ها خبر داده اند.

ظاهرا انفجار هنگامی روی داد که مشتریان برای دریافت حقوق ماهانه خود در برابر بانک صف کشیده بودند. سخنگوی والی هلمند گفته است احتمال دارد شمار قربانیان افزایش یابد.

شعبه کابل بانک نو که امروز هدف انفجار انتحاری قرار گرفت در ماه فوریه گذشته نیز هدف قرار گرفته بود. در انفجار ماه فوریه شش تن کشته و بیست تن دیگر زخمی شده بودند.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، خبرگزاری فرانسه می گوید شهر لشکرگاه کاملا در محاصره نیروهای طالبان قرار دارد؛ گروهی که نزدیک به یک سوم ولایت هلمند را تحت کنترل خود دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: