آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 تیر ماه 1396 = 22-06 2017

سلاح کُردها؛ نرکیه: پنتاگون اطمینان داد

ترکیه: پنتاگون اطمینان داده است که پس از شکست داعش سلاح ها را از کردها پس می گیرند

وزیر دفاع امریکا به همتای ترکیه‌ای خود اطمینان داده است، که سلاح های داده شده به نیروهای کرد در سوریه را پس از شکست داعش در رقه پس خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک،‌ جیمز ماتیس رئیس پنتاگون در نامه‌ای به فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، ایالات متحده درباره تسلیحاتی که به نیروهای ی.پ.گ داده، به ترکیه اطلاع داده و ماهانه لیست تسلیحات را به آنها ارائه می‌کند.

روابط میان این دو متحد عضو ناتو به دلیل حمایت ایالات متحده امریکا از ی.پ.گ که از کمپین آنها علیه داعش حمایت می‌کند، تیره شده است.‌

ماتیس در این نامه گفته است،‌ ایالات متحده تدابیر سنجیده‌ شده‌ای را برای مدیریت نگرانی‌های امنیتی ترکیه در نظر دارد و نیروهای عرب 80 درصد نیروهایی که برای آزادسازی رقه از دست داعش لازم است، تشکیل می‌دهند.

ی.پ.گ اصلی‌ترین بخش از نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت امریکا هستند. این نیروها از اوایل همین ماه عملیاتی را برای آزادسازی رقه آغاز کردند. ترکیه مکررا تاکید دارد اگر تهدیدی از جانب این گروه حس کند، فورا وارد عمل می‌شود.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا فرمان عرضه سلاح های سنگین به کردها را امضا کرده بود، که این امر سبب نارضایتی شدید انقره شده بود. انقره این کار امریکا را به مثابه کمک امریکا به حزب کارگران کردستان که در ترکیه به عنوان گروه تروریستی شناخته می شود، می داند.

در همین حال رسانه ها گزارش می دهد، کدر جریان یک ماه گذشته ایالات متحده امریکا نزدیک به 348 لاری اسلحه به کردهای ی.پ.گ تحویل داده است.

در سال 2013 کنترل رقه به دست گروه تروریستی داعش افتاد، که پس از آن این شهر به نام پایتخت غیر رسمی تروریست ها مسمی شد. در سال 2016 ائتلاف به رهبری ایالات متحده امریکا از آغاز عملیات آزادی این شهر خبر داد که تا هنوز برای چندین ماه در حومه این شهر جنگ جریان دارد.

حمله زمینی به شهر رقه با پشتیبانی نیروهای ویژه و هواپیماهای ایالات متحده امریکا توسط نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشترین آنها مربوط به کردهای سوریه است، انجام می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: